bato-adv
کد خبر: ۷۱۹۴۴۰
دوست داشتنی‌ترین کودکی که ممکن است رهبر یک کشور شود

کیم جو آئه کیست؟ / با «ستاره صبح کره» آشنا شوید

کیم جو آئه کیست؟ / با «ستاره صبح کره» آشنا شوید
رسانه های کره شمالی از کیم جو آئه به عنوان عنوان "محبوب ‌ترین" یا "محترم ‌ترین فرزند" رهبر آن کشور یاد می کنند. رسانه های آن کشور انبوهی از تصاویر و ویدئوها را از آن دختر جوان در کنار کیم جونگ اون در رویدادهای عمومی مختلف منتشر کرده اند که ممکن است نشانه ای از ارتقای جایگاه سیاسی او باشد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فرارو- گمانه زنی ها در مورد اینکه "کیم جو آئه" دختر "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی ممکن است جانشین او شده و نقش اصلی را در کره شمالی به عنوان رهبر بعدی آن کشور ایفا کند افزایش یافته است. رسانه دولتی کره شمالی برای یاد کردن از آن دختر کوچک از عنوان "هیانگدو" یاد کرده که اصطلاحی کره ای است که برای "فرد بزرگ" یاد می شود و منحصرا به رهبران و وارثان آنان اختصاص دارد. رسانه های کره شمالی از سال 2022 میلادی به طور مرتب از کودکی که سن او نامشخص است و بعنوان "ستاره صبح کره" و "کودک محبوب" یاد کرده اند. اطلاق عنوان "هیانگدو" برای این دختر کم سن و سال این تردید را افزایش داده که او ممکن است جانشین پدرش شده و این احتمال تقویت شده که روزی بر کشورش که دارنده تسلیخات هسته ای می باشد حکمرانی کند. در این میان شاید بپرسید "کیم جو آئه" کیست و آیا رهبر بعدی کره شمالی خواهد بود؟

کیم جو آئه کیست؟ / با «ستاره صبح کره» آشنا شوید

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، رسانه های کره شمالی از کیم جو آئه به عنوان عنوان "محبوب ‌ترین" یا "محترم ‌ترین فرزند" رهبر آن کشور یاد می کنند. رسانه های آن کشور انبوهی از تصاویر و ویدئوها را از آن دختر جوان در کنار کیم جونگ اون در رویدادهای عمومی مختلف منتشر کرده اند که ممکن است نشانه ای از ارتقای جایگاه سیاسی او باشد. وزارت اتحاد کره جنوبی اخیرا اعلام کرده که کره جنوبی احتمال جانشینی کیم جو آئه به جای پدرش را رد نمی کند. "کو بیونگ سام" سخنگوی وزارت اتحاد سئول روز دوشنبه گفت:"معمولا اصطلاح "هیانگدو" فقط برای اشاره به بالاترین مقام رسمی استفاده می شود. او هشدار داد اگر کیم جو آئه جانشین پدرش شود "مردم کره شمالی بیش ترین آسیب را متحمل خواهند شد." کیم جو آئه نامی است که ان دختر کم سن و سال توسط دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی با آن شناسایی شده و گمان می رود دومین فرزند از سه فرزند کیم جونگ اون باشد. به گفته رسانه های کره جنوبی کیم جونگ اون در سال 2010 میلادی از "ری" همسرش صاحب یک پسر شد اما تحلیلگران قابل اعتماد بودن این گزارش را زیر سوال برده اند. در نتیجه، هنوز تایید نشده که آیا جو آئه برادر یا خواهری دارد یا خیر. در سال 2023 میلادی وزیر اتحاد کره در سئول اعلام کرده که دولت آن کشور نمی تواند با اطمینان تایید کند که آیا کیم جونگ اون پسر ارشدی دارد یا خیر. اعتقاد بر این است که جو آئه کودکی است که "دنیس رادمن" ستاره امریکایی بسکتبال در جریان بازدید از پیونگ یانگ در سال 2013  میلادی او را دیده و از وی به عنوان دختر کیم یاد کرده است.

کیم جو آئه کیست؟ / با «ستاره صبح کره» آشنا شوید

کیم جو آئه اولین بار چه زمانی دیده شد؟

این دختر نوجوان در نوامبر 2022 میلادی برای نخستین بار در ملاء عام در کنار پدرش مشاهده شد. آن دو حین تماشای پرتاب موشک بالستیک قاره پیما دیده شدند. وضعیت دیده نشدن در انظار عمومی در مورد "کیم جونگ ایل" پدربزرگ اش و "کیم جونگ اون" پدرش تا پیش از رسیدن آنان به سن بزرگسالی صدق می کرد. بنابراین، ظاهر شدن او در مقابل دوربین ها کارشناسان خارجی را حیرت زده ساخت. این دختر نوجوان در سال 2023 میلادی شش بار در انظار عمومی حاضر شده است.

تحلیلگران می گویند یک موضوع تکراری در حضور او در انظار عمومی وجود دارد: او در تمرینات نظامی مختلف و بازدید از یک کارخانه اسلحه سازی دیده شده است. اخیرا عکسی که در روز شنبه توسط پیونگ یانگ منتشر شد نشان داد که این دختر نوجوان از دوربین دو چشمی برای تماشای تمرینات چتربازان استفاده می کرد و در کنار پدرش و هم چنین مقام های ارشد نظامی ایستاده بود. کیم جو آئه اغلب در رویدادهای مربوط به مسائل تسلیحاتی و نظامی حضور دارد. زمانی که به تصاویر مربوط به ضیافت برگزار شده بمناسبت 75 سالگی ارتش کره شمالی نگاه می بینید که کیم جو آئه در جلو و مرکز تصویر قرار دارد.

کیم جو آئه کیست؟ / با «ستاره صبح کره» آشنا شوید

آیا کیم جو آئه رهبر بعدی کره شمالی است؟

"چئونگ سونگ چانگ" تحلیلگر موسسه سجونگ می گوید رهبر کره شمالی بر این باور است که دخترش توانایی رهبری کشور را پس از او دارد.

کره شمالی و رسانه های آن هیچ جزئیاتی را در مورد طرح جانشینی رهبر آن کشور مورد تایید قرار نداده اند. پیش از این دستگاه امنیتی کره جنوبی اعلام کرده بود که خیلی زود است که این دختر جوان را به عنوان وارث پدرش به عنوان کیم جونگ اون که اکنون 40 سال سن دارد و هنوز نسبتا جوان است قلمداد کنیم. نکته دیگر آن که آن کشور از زمان تاسیس در سال 1948 میلادی تحت تسلط فرهنگ مردانه بوده و تمام رهبران سیاسی آن کشور از مردان خاندان کیم بوده اند.

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین