bato-adv

این عادت سبک زندگی شانس زنده ماندن از سرطان را افزایش می‌دهد

این عادت سبک زندگی شانس زنده ماندن از سرطان را افزایش می‌دهد
متخصصان حوزه سرطان توصیه می کنند که علاوه بر افزایش مصرف پروتئین بیماران باید تا حد امکان تمرین‌ های تحمل وزن مانند بلند کردن دمبل یا پرس آپ را انجام دهند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳

فرارو- حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها در مقطعی از زندگی خود تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند. طبق تحقیقاتی صورت گرفته در بریتانیا مواد شیمیایی سمی مبارزه با تومور در شیمی درمانی و عمل تهاجمی که اغلب شامل برداشتن کل اندام‌ها است باعث مرگ حدود یک چهارم بیماران می‌شود. با این وجود، یک متخصص می‌گوید که یک کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا بهترین شانس را برای عبور از آن مرحله داشته باشید. دکتر "لورن یانسی" جراح چشم در موسسه بینایی جورجیا که در مورد کاهش بینایی مرتبط با سرطان تحقیق می‌کند فعالیتی را توضیح داده که می‌تواند بدن را پیش از آغاز درمان سرطان تقویت کند و شانس بقای فرد را به شدت افزایش دهد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، او با انتشار ویدئویی در تیک تاک با طرح این پرسش که بهترین شانس یک فرد برای مبارزه با سرطان چیست می‌گوید کلید راز در توده عضلانی است. او در آن ویدئو که پنج میلیون بازدید داشته براساس تجربه اش می‌گوید: "اگر قرار است درمان سرطان را انجام دهید بهترین چیزی که می‌توانید پیش از آغاز درمان داشته باشید توده عضلانی خوب است. ما می‌دانیم که دارو‌های مورد استفاده در شیمی درمانی باعث تحلیل ماهیچه‌های اسکلتی می‌شوند. اگر با توده عضلانی خوب شروع نکنید دقیقا شبیه آن است که در حال آغاز رانندگی با باک خالی هستید".

او می‌افزاید: "وزنه برداری و تمرینات وزنه برداری و ساخت توده عضلانی نه تنها می‌توانند به شما در زندگی روزمره کمک کنند بلکه در صورت نیاز به درمان سرطان می‌توانند زندگی شما را نجات دهند. ما باید قوی و سالم باشیم و قوی یعنی سالم".

نتیجه مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ میلادی که در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد نشان داد که توده عضلانی نه تنها با بقای سرطان پیشرفته بلکه با بار علائم نیز مرتبط است. کارشناسان می‌گویند که داشتن عضلات کافی برای وضعیت بدن، تعادل و البته قدرت بسیار مهم است. هر چه عضلات بیش تری داشته باشید احتمال آن که استقلال خود را حفظ نموده و به فعالیت بدنی بپردازید که فواید زیادی برای سیستم ایمنی بدن دارد افزایش می‌یابد. متخصصان حوزه سرطان توصیه می‌کنند که علاوه بر افزایش مصرف پروتئین بیماران باید تا حد امکان تمرین‌های تحمل وزن مانند بلند کردن دمبل یا پرس آپ را انجام دهند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین