bato-adv

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ چشم‌انداز متفاوت انزلی و استقبال باشکوه از ناصرالدین‌شاه

(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ چشم‌انداز متفاوت انزلی و استقبال باشکوه از ناصرالدین‌شاه
این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

از چشم‌انداز یک عمارت سلطنتی در بندر انزلی تا جمعیت چشم به راه در ساحل رودخانۀ ارس؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی ایرانیان در عهد قاجار می‌بریم.

به گزارش فرادید، این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

عکس نخست امروز تصویری از شهر بندر انزلی را در دوران قاجار نشان می‌دهد؛ با وجود کیفیت نسبتا نامطلوب عکس می‌توان عمارت شمس‌العمارۀ انزلی را به همراه چند قایق در آن مشاهده کرد. عمارت شمس‌العماره اقامتگاه پنج طبقه‌ای بود که به دستور ناصرالدین شاه در ساحل دریای خزر ساخته شده بود.

عصر قاجار

عکس دوم یک مغازۀ خوار و بارفروشی نسبتا بزرگ را نشان می‌دهد که علاوه بر داشتن انواع اجناس، ظاهرا تلاش زیادی هم برای زیبایی چیدمان اجناس آن انجام شده است.

عصر قاجاذ
عکس آخر جمعیت قابل توجهی را نشان می‌دهد که در دو سوی رودخانۀ ارس ایستاده‌اند و منتظر از راه رسیدن کاروان ناصرالدین شاه هستند که در حال بازگشت از سومین سفر خود به اروپا بود. این عکس را علی خان والی، حاکم مراغه در عهد ناصرالدین شاه گرفته است. علی خان در توضیح عکس نوشته است: «روز میمون و فیروز مراجعت موکب مسعود همایونی از سفر ثالث فرنگستان؛ عبور از رودخانه ارس».

عصر قاجار

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین