bato-adv
کد خبر: ۷۲۷۱۸۷

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان
شنیدن شدن صدای انفجار در اصفهان و ادعای برخی از رسانه درباره حمله اسرائیل به خاک ایران واکنش مقامات نظامی اصفهان را در پی شد: «شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۲۳:۱۷

امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.

به گزارش ایسنا؛ رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان خاطرنشان کرد: باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۲۱:۵۲
سی ان ان تصاویر ماهواره‌ای با فناوری SAR را منتشر کرده که بر اساس آن هیچ آسیبی به پایگاه اصفهان و پدافند هوایی آن وارد نشده است:
جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان
 
 
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۲۱:۴۷

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»

به گزارش ایسنا، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز با انتشار پست جدیدی در حساب خود در پلتفرم ایکس نوشت: «هیچ‌گاه وزیری در کابینه تا این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده است.»

لاپید در ادامه گفت: «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی با انتشار توییتی نابخشودنی متشکل از یک کلمه و آن کلمه «مسخره» است، موفق شد «اسرائیل» را مورد تمسخر قرار داده و آن را از تهران گرفته تا واشنگتن رسوا کند.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۲۱:۳۸

مقام مسئول وزارت امور خارجه فرانسه رسما کمک این کشور به رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران در آسمان اردن را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، «کریستوف لوموان»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت کشور وی «به درخواست امان» در زمان حمله تنبیهی ایران در شنبه شب گذشته به رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی در آسمان اردن کمک کرده است.

لوموان پنجشنبه شب در یک نشست خبری در پاریس رسما اذعان کرد: «فرانسه به درخواست اردن پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی که اواخر شنبه گذشته و بامداد یکشنبه اسرائیل را هدف گرفتند، رهگیری کرد.»

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۸:۰۱

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار داشت: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۸:۰۰

اولین سوال خبرنگاران از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کاپری ایتالیا درباره گزارش‌ها از حمله منتسب به اسرائیل به ایران بود و اینکه آیا آمریکا از این حمله مطلع بود یا نه. او به این سوال پاسخ نداد و فقط گفت که «آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است.»

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۶:۲۱

پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

این در حالی است که ایران در روزهای اخیر بارها درباره ماجراجویی دوباره رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

در همین حال خبرهای مربوط به نفوذ این ریزپرنده‌ها در آسمان کشور با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.

خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.

یکی از مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هم گفته که باید از تشدید تنش خودداری شود.

سوناک گفته است: این را به بنیامین نتانیاهو هم گفته‌ام که تشدید تنش به نفع هیچکس نیست. آنچه می‌خواهیم ببینیم برقراری آرامش در منطقه است.

وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.

وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.

شرکت امنیتی انگلیسی امبری گفته است به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی توصیه شده هوشیار باشند.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.

وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا تمام طرف‌ها را از تشدید تنش در خاورمیانه بازداریم. لازم است منطقه در ثبات باشد.

در همین حال وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری را حفظ کرده و قوانین بین‌المللی را به طور کامل اجرا کنند.

وزارت خارجه مصر هم‌چنین نسبت به عواقب گسترش «نزاع و بی ثباتی در منطقه» و پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که ممکن است نزاع و درگیری در خاورمیانه را گسترش دهد، خودداری کنند.

وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد: اولویت جامعه بین‌المللی باید توقف کشتار در غزه باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این حادثه گفت: روسیه از خویشتن‌داری بین طرفین درگیری حمایت می‌کند و تصمیماتی را رد می‌کند که می‌تواند منجر به تشدید وخامت اوضاع شود.

پسکوف به خبرنگاران گفت: در هر صورت، ما همچنان به حمایت از آرامش و امتناع از هرگونه اقدامی که می‌تواند باعث افزایش بیشتر تنش‌ها شود، ادامه می‌دهیم.

هم‌زمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز به اسپوتنیک گفت: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اطلاع اسرائیل رسانده که ایران نمی‌خواهد پاسخ نظامی بیشتری ارائه دهد و امیدواریم که پاسخ اسرائیل به این شیوه هم نشان دهنده این باشد که آنها خواستار تشدید تنش با ایران نیستند.

از سوی دیگر وزرای خارجه گروه هفت تأکید کردند: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم از هرگونه تنش خودداری کنند. ما خواهان تحقق ثبات در خاورمیانه هستیم.

این وزرا تأکید کردند: ما باید برای کاهش بحران انسانی در غزه تلاش کنیم. ما خواهان توقف فوری و پایدار جنگ در غزه، آزادی اسرا و تضمین ورود کمک‌ها هستیم.

وزیر خارجه اردن هم تاکید کرد: ما نسبت به خطر تشدید تنش در منطقه هشدار می‌دهیم و تمام اقداماتی را که منجر به جنگ در منطقه شود، محکوم می‌کنیم.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت: باید از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید نزاع در خاورمیانه می‌شود، ممانعت به عمل آورد. باید تمام طرف‌ها خویشتن‌داری خود را حفظ کنند و به مسئولیت خود عمل کنند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هم در واکنش، خواهان کاهش تنش‌ شده و گفته برلین با همکاری شرکای خود به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

صدراعظم آلمان به خبرنگاران گفت: «هدف ما فعلا تنش‌زدایی است و این دستور کار اصلی ما خواهد بود و همچنین با همه دوستان و متحدان خود در این مورد صحبت می‌کنیم و با آنها در این مسیر همکاری خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن هم امروز جمعه در واکنش به حادثه اصفهان از پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو در مورد آن با واشنگتن هماهنگ کرده است، خودداری کرد، اما گفت که واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است.

وی گفت: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، جز این که بگویم ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. آنچه ما روی آن متمرکز شده‌ایم، آنچه G7 روی آن متمرکز شده است ... این است که کار ما برای کاهش تنش‌ها است.

سازمان ملل نیز اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان هرگونه اقدام انتقام جویانه را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد مانع هرگونه تحولی شوند که ممکن است عواقب ویرانگری داشته باشد.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۵:۲۷

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

عبدالباری عطوان، مدیر مسئول روزنامه القدس العربی: حمله مسخره اسرائیل نشان دهنده از افول رفتن هیبت آن است.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۴:۳۰
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۴:۱۹

تمام اقداماتی که منطقه را با تهدید کشیده شدن به جنگ مواجه می‌کند، محکوم می‌کنیم.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقایع شب گذشته در اصفهان هم گفت: اگر اشیا پرنده مشکوک در آسمان کشور عرض اندام کنند مورد آماج پدافند هوایی قدرتمند ما قرار خواهند گرفت و بی نصیب هم نخواهند بود، هر چند اشیاء دیشب مشکوک بودند، اما پدافندی کشورمان با هوشمندی برخورد کرد.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۴۶

نخست وزیر انگلیس گفت: به نتانیاهو گفتم که تشدید تنش به نفع هیچ کسی نیست. می‌خواهیم شاهد آرامش در منطقه باشیم.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴

جواد صالحی، مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی گفت از ساعت ۷:۳۰ صبح ۳۱ فروردین محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پروازها هم‌اکنون درحال انجام است.

او با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در انجام پروازها وجود ندارد، ممنوعیت پرواز میان عراق با ایران را تکذیب کرد.

 

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲

سی ان ان به نقل از یک منبع اطلاعاتی منطقه ای: حملات مستقیم بین اسرائیل و ایران پایان یافته است.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

رهبر مخالفان نتانیاهو: تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده. بن‌گویر در یک توییت نابخشودنیِ یک کلمه‌ای موفق شد اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مسخره و شرمنده کند.

هرکس به‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود، امروز صبح او را از کابینه بیرون می‌کرد. حتی وزرایی که در کنارش نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسئولند. آنها بخشی از شکست نابخشودنیِ امنیت و ارزش اسرائیل هستند./ فارس

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا گفت: اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین‌های اشغالی خواهیم داد.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۲:۲۹

اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا گفت منطقه باید در ثبات بماند.

او تاکید کرد: «هر کاری که ممکن است باید انجام دهیم تا همه طرف‌ها از تشدید تنش خودداری کنند.»

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۴۰

آمریکا سفر پرسنل سفارت خود در اسرائیل و اعضای خانواده‌شان را «از روی احتیاط» محدود کرده است.

سفارت آمریکا به کارکنانش گفته است که تا اطلاع ثانوی به خارج از منطقه تل آویو از جمله هرتزلیا، نتانیا و ایون یهودا و همچنین مناطق بیت‌المقدس و بئرشبع سفر نکنند.

در بیانیه سفارت آمریکا که امروز منتشر شد آمده: «وضعیت امنیتی پیچیده است و بسته به وضعیت سیاسی و رویدادهای اخیر می‌تواند به سرعت تغییر کند».

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۳۹

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران اعلام کرد که هیچکدام از تاسیسات هسته‌ای ایران آسیب ندیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز این نهاد در ادامه گفته است که به «نظارت بسیار دقیق اوضاع» ادامه خواهد داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس همچنین تاکید کرده که «تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید یک هدف نظامی» باشند.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.

بنابر آنچه ایسنا گزارش کرده است، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸

صدای شنیده شده در بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین در تبریز به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

بنا به گزارش ایسنا، وضعیت تبریز عادی است و صدایی که بامداد امروز در این شهر شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بوده است.

در حال حاضر هیچ مشکلی در تبریز وجود ندارد.

بامداد امروز چندین ریزپرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی مورد اصابت قرار گرفته و نابود شدند.

ایرنا نیز نوشت؛ در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد، پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.

هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۰۵

بامداد امروز ۳۱ فروردین، چند ریزپرنده ناشناس وارد حریم هوایی اصفهان و تبریز شدند و بلافاصله منهدم شدند؛ پس از انتشار خبر نفوذ ریزپرنده‌ها، برخی مقامات و رسانه‌های غربی تلاش کردند با جوسازی این حادثه را به اقدام اسرائیل علیه ایران ربط دهند.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳

هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

به گزارش ایسنا از اصفهان، صبح امروز، جمعه، ۳۱ فروردین‌ماه، چند ریزپرنده مشکوک در حریم هوایی اصفهان توسط پدافند هوایی این استان مورد انهدام پدافند هوایی قرار گرفت و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.
رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان و در این زمینه اقدام به نشر اخبار و گزارش‌های کذب و غیرواقعی کردند.
امیر سرتیپ میهن‌دوست، ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد: صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.
هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

امروز بعد از نماز جمعه اصفهان نیز قرار است راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین عملیات موفق وعده صادق از حد فاصل مصلی امام‌ خمینی(ره) تا خیابان فرایبورگ این شهر برگزار شود.

پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حالت عادی برگشت.

۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ۱۰:۵۴

ساعاتی پس از پخش تصاویر ویدیویی از آسمان اصفهان، خبرگزاری های مختلف درحال انتشار جزئیاتی از این موضوع هستند.

ابتدا فارس، مهر و صدا و سیما از شنیده شدن انفجارها خبر دادند و سپس خبرگزاری ایرنا از به کار افتادن سامانه پدافند هوایی خبر داد. برهمین اساس شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است.

همزمان رسانه‌های آمریکایی اخبار عادی خود را قطع و گمانه زنی درباره علت انفجارها در اصفهان پرداختند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین