bato-adv
کد خبر: ۷۳۱۲۴۲

(تصاویر) موج گرمای بی‌سابقه در جنوب شرق آسیا

(تصاویر) موج گرمای بی‌سابقه در جنوب شرق آسیا
گرمای بی‌سابقه منجر به تعطیلی مدارس و هشدار‌های فوری بهداشتی در کشورهای جنوب شرق آسیا شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرارو- جنوب شرق آسیا با موج گرمای شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و دمای بی سابقه منجر به تعطیلی مدارس و هشدار‌های فوری بهداشتی در سراسر منطقه شده است.

به گزارش فرارو، میلیون‌ها دانش آموز در سرتاسر فیلیپین روز دوشنبه پس از لغو کلاس‌های حضوری به مدت دو روز از سوی مقامات دستور داده شد در خانه بمانند. وزارت آموزش به دانش‌آموزان بیش از ۴۷۰۰۰ مدرسه دولتی دستور داد تا به درس‌های خانگی و آنلاین روی آورند.

توصیه اصلی به مردم سراسر فیلیپین پرهیز از فعالیت در فضای باز و نوشیدن آب فراوان بود، اما به جوانان و سالمندان گفته شد که مراقب باشند.

گرمای شدید همچنین منجر به ترس از کمبود آب، قطع برق و آسیب به محصولات کشاورزی شد.

به گفته مقامات هواشناسی، جمعیت زیادی در مراکز خرید دارای تهویه مطبوع در کلان‌شهر مانیل، شلوغ با جمعیت بیش از ۱۴ میلیون نفر، جایی که دمای هوا در روز شنبه به ۳۸.۸ درجه سانتیگراد (۱۰۱.۸۴ درجه فارنهایت) افزایش یافت و از رکورد چندین دهه پیش فراتر رفت، به دنبال آرامش بودند.

سازمان هواشناسی این کشور گفت که انتظار می‌رود شاخص گرما - دمای واقعی احساس شده توسط بدن که شامل رطوبت نسبی نیز می‌شود - در ۴۵ درجه سانتیگراد (۱۱۳ فارنهایت) باقی بماند، در محدوده‌ای که به عنوان "خطرناک" طبقه بندی می‌شود، زیرا شرایط می‌تواند باعث گرمازدگی طولانی مدت شود.

چان یوتا، سخنگوی وزارت منابع آب و هواشناسی، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: امسال کامبوج با بالاترین درجه حرارت در ۱۷۰ سال گذشته روبرو بوده است. این وزارتخانه پیش بینی کرده است که دمای هوا در اکثر نقاط این کشور در این هفته به ۴۳ درجه سانتی گراد (۱۰۹ فارنهایت) می‌رسد.

اداره هواشناسی میانمار هم اعلام کرد که هفت شهر دمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند.

در شمال تایلند، دمای هوا در برخی مناطق به بالای ۴۴ درجه سانتیگراد (۱۱۱ درجه فارنهایت) رسیده است، در حالی که بانکوک و مناطق شهری شاهد دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) بوده اند. پیش‌بینی اداره هواشناسی اعلام کرد تابستان امسال که معمولاً از اواخر فوریه تا اواخر ماه می‌طول می‌کشد، ۱ تا ۲ درجه سانتیگراد (۱.۸ تا ۳.۶ فارنهایت) گرمتر از سال گذشته خواهد بود و میزان بارندگی کمتر از میانگین خواهد بود.

اداره کنترل بیماری‌های تایلند اعلام کرد که در هفته گذشته حداقل ۳۰ نفر در اثر گرمازدگی در سال جاری جان خود را از دست داده اند، در حالی که این رقم برای کل سال گذشته ۳۷ نفر بوده است.

آژانس ملی هواشناسی ویتنام در مورد خطرات آتش سوزی جنگل ها، کم آبی و شوک گرمایی هشدار داد، در حالی که شرکت برق دولتی از مصرف کنندگان خواست از کار بیش از حد دستگاه‌های تهویه مطبوع خودداری کنند و هشدار داد که مصرف برق در روز‌های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است.

دانشمندان می‌گویند که تعداد مرگ و میر ناشی از گرما در سراسر جهان در سال‌های اخیر همراه با درجه حرارت به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، روند در آسیا تا کنون نامشخص است، تا حدی به دلیل این سوال که چگونه می‌توان مرگ و میر‌هایی را که به نظر می‌رسد مرتبط با گرما هستند طبقه بندی کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین