bato-adv
bato-adv

بدهی ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت به صندوق توسعه ملی

بدهی ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت به صندوق توسعه ملی
در دی‌ماه سال گذشته، احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت معتقد بود که میزان بدهی به صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیارد دلار نیست.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

رضا محمدی معاون صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه این صندوق بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از دولت مطالبه دارد، گفته: صندوق سال گذشته رکورد وصول مطالبات را شکاند و بیش از ۲.۲ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول شد.

به گزارش اکوایران، ماجرای طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از دولت همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین اظهارات مقامات در این مورد، رضا محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی ایران با تاکید بر این موضوع گفت که این میزان بدهی مربوط به دولت است و به بخش خصوصی ارتباطی ندارد.

مهرماه سال گذشته بود که مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی از انباشته شدن حدود ۱۰۰ میلیارد دلار طلب این صندوق از دولت خبر داد.

به گفته او پیشنهاد شده است از طریق سرمایه‌گذاری غیرمداخله‌ای در پروژه‌های مختلف این طلب دریافت شود.

او این طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری را صرفاً مربوط به دولت سیزدهم عنوان نکرد و بنا به گفته او، از سال ۱۳۸۹ و در طول دولت‌های گذشته تاکنون ایجاد شده است.

اما در دی‌ماه سال گذشته، احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت معتقد بود که میزان بدهی به صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیارد دلار نیست.

او این رقم را مورد تائید دولت ندانست و از تعیین هیأتی برای نظارت بر صندوق توسعه ملی خبر داد که مشخص می‌کند چه مقدار از بدهی‌ها به صندوق توسعه، قانونی و حسابرسی شده است و چه میزان حسابرسی شده نیست. البته گفتنی است که خاندوزی اصل بدهی را تکذیب نکرد و گفت که برای تسویه این طلب نیز در برنامه هفتم توسعه چاره‌اندیشی شده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین