bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۳۶۹۲

بلاروس در دومین مرحله «رزمایش‌های هسته‌ای» روسیه شرکت می‌کند

بلاروس در دومین مرحله «رزمایش‌های هسته‌ای» روسیه شرکت می‌کند
رئیس‌جمهور روسیه امروز پنجشنبه گفت: «بلاروس در مرحله دوم رزمایش‌های تاکتیکی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک، به روسیه ملحق خواهد شد و وزارتخانه‌های دفاع هر دو کشور چنین دستورالعمل‌هایی را دریافت کرده‌اند.»
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که او به بلاروس پیشنهاد داده تا در این رزمایش‌ها شرکت کند، زیرا مینسک میزبان تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک در خاک خود است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه افزود: «این بار این رزمایش در سه مرحله برگزار می‌شود. در مرحله دوم، همکاران بلاروسی به اقدامات مشترک ما ملحق خواهند شد و دستورالعمل‌های مربوطه به وزارتخانه‌های دفاع و ستاد کل داده شده است.»

ولادیمیر پوتین هم‌چنین خاطرنشان کرد که در تاریخ ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفتگو کرده و در ۸ مه هم با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در این خصوص صحبت و رایزنی کرده است.

در همین حال، لوکاشنکو به خبرنگاران گفت که مسکو و مینسک تصمیم گرفته‌اند در رزمایش‌های هسته‌ای غیراستراتژیک «همگام» شوند و «مرحله دوم و سوم» را با هم برگزار کنند.

خبرگزاری رویترز پیش‌تر به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: «این رزمایش به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انجام می‌شود و در آن آمادگی نیرو‌ها و توانمندی‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای اجرای ماموریت‌های رزمی سنجیده می‌شود.»

وزارت دفاع روسیه هم‌چنین اعلام کرد این رزمایش شامل تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات غیراستراتژیک به منظور استفاده از آن‌ها خواهد بود و یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب و نیروی دریایی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا هم روز سه‌شنبه گفت تصمیم روسیه برای انجام رزمایش‌های تاکتیکی با استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک، «پاسخی قاطع به سیاست‌های بی‌شرمانه و تهاجمی» غرب است که تهدیدات امنیتی برای روسیه و شهروندانش ایجاد می‌کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین