bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۴۵۴۰

دو خبر خوش وزیر علوم برای جامعه دانشگاهی

دو خبر خوش وزیر علوم برای جامعه دانشگاهی
محمدعلی زلفی‌گل با تاکید بر اینکه دو خبر خوب و مهم قرار است برای جامعه دانشگاهی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: اول اینکه همه کار‌های تدوین دستورالعمل جامع پژوهانه دانشگاهیان انجام شده است و به محض اینکه برنامه توسعه هفتم ابلاغ شود، این دستورالعمل را در هیات وزیران مصوب و ابلاغ خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیر علوم از تدوین دستورالعمل جامع پژوهانه دانشگاهیان خبر داد و گفت: «این دستورالعمل از مهرماه جاری اجرایی خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها معتقد هستند اعتباری که برای انجام رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد داده می‌شود، کافی نیست و بر این اساس ما پژوهانه جامع را تدوین کردیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: با ابلاغ دستورالعمل جامع پژوهانه فوق، اعتبار خوبی را برای انجام رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد تخصیص خواهیم داد. اگر رساله‌ها و پایان نامه‌ها کاربردی و فناورمحور باشند، میزان اعتبار اختصاصی دو یا سه برابر خواهد شد.

زلفی گل تاکید کرد: میزان پژوهانه اختصاصی برای دانشجویان رشته‌های علوم طبیعی کارشناسی ارشد نصف کل مبلغ حقوق استادیار پایه یک است. این میزان برای رساله‌های دکتری به اندازه حقوق کامل یک ماه استادیار پایه یک می‌باشد و اگر تحقیقات کاربردی باشد، این میزان به دو و اگر فناور محور باشد به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وزیر علوم یادآور شد: دستورالعمل جامع پژوهانه دانشگاهیان از مهرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین