bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۴۹۱۱
غضنفرآبادی مطرح کرد

جزئیات شناسایی و اعمال جریمه زنان بی‌حجاب از طریق دوربین

جزئیات شناسایی و اعمال جریمه زنان بی‌حجاب از طریق دوربین
«ما در لایحه گفتیم که از طریق سامانه‌ها نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنند، می‌گویند ممکن است در برخی از جاها یا زمان‌ها این سامانه کار نکند یا فعال نباشد یا اصلا دستگاه‌ها وجود نداشته و در دسترس نباشد. در چنین شرایطی وظیفه نیروی نیروی انتظامی چه خواهد بود.»
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جزییات آخرین ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه حجاب و عفاف را تشریح کرد و گفت: عمده کار اعم از شناسایی و معرفی بی‌حجاب‌ها براساس سامانه است، یعنی شناسایی و اعمال جریمه از طریق دوربین انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درخصوص ایرادات مجدد شورای نگهبان نسبت به لایحه حجاب و عفاف گفت: ایرادی که شورای نگهبان وارد دانسته این است که ممکن است در برخی دستگاه‌ها یا محیط‌ها و فضاها این سامانه‌ای که در لایحه مصوب شده وجود نداشته باشد یا کار نکند، در چنین شرایطی وظیفه نیروی انتظامی چیست؟

وی ادامه داد: ما در لایحه گفتیم که از طریق سامانه‌ها نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنند، می‌گویند ممکن است در برخی از جاها یا زمان‌ها این سامانه کار نکند یا فعال نباشد یا اصلا دستگاه‌ها وجود نداشته و در دسترس نباشد. در چنین شرایطی وظیفه نیروی نیروی انتظامی چه خواهد بود.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که «رویکرد لایحه بیشتر بر برخورد قضایی متمرکز است یا انتظامی و یا مالی؟»، اظهار داشت: متفاوت است، اصلش این است که برای کسانی که سازمان یافته بخواهند کار کنند، سلبریتی‌ها باشند یا برخی جرایم خاص مانند کسانی که پشت موتور سوار می‌کنند بلافاصله نیروی انتظامی باید نسبت به بازداشت اقدام کند.

وی تصریح کرد: اما عمده کار اعم از شناسایی و معرفی براساس سامانه است، یعنی شناسایی و اعمال جریمه از طریق دوربین انجام می‌شود.

غضنفرآبادی درباره رقم جریمه برای بی‌حجابی گفت: هنوز قطعی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که شما لایحه را نهایی کردید و به شورای نگهبان ارسال کردید چطور هنوز این عدد قطعی نشده است، گفت: همان است، اجرای احکامش برای بعد است. میزان جرائم در لایحه ارسال شده را همه می‌دانند. من هم باید حساب و کتاب کنم. بقیه ماجرا هم مربوط به حوزه اجرایی است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین