bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۵۸۵۹

(ویدیو) آخرین وضعیت سیل‌زدگان مشهدی؛ ۷ نفر جان باختند

(ویدیو) آخرین وضعیت سیل‌زدگان مشهدی؛ ۷ نفر جان باختند
بارش‌های رگباری و سیل‌آسای باران در شهر مشهد، عصر چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) منجر به مسدود شدن برخی تقاطع‌های این کلانشهر و معابر و گرفتار شدن برخی از خودروها در سیلاب شد؛ به مرور وضعیت به گونه‌ای شد که با گرفتار شدن خودروها در میانه سیل، چند نفر کشته شدند و سیلاب وارد خانه‌های مردم شد و سرانجام با کاهش شدت باران، نیروهای مردمی و نظامی عملیات لایروبی گل و لای از خانه‌ها را آغاز کردند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

شدت بارش سبب ایجاد سیلاب در معابر شهر و جابجایی ماشین‌های مردم شده است.

به گزارش صداوسیما، همچنین اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای گفت: مردم از تردد غیرضروری در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های درگیر بارندگی و آب‌گرفتگی اجتناب کنند.

مدیریت بحران استان خراسان رضوی در ادامه نیز مطرح کرد: مردم از رفتن به مناطق حاشیه‌ای رودخانه‌ها، نقاط پایین دست، مسیل‌ها، بوستان‌های شهر‌های دارای بارش باران و آب‌گرفتگی در سطح شهر مشهد و شهر‌های دارای بارندگی خودداری نمایند.

این اداره تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی مناطق توریستی و گردشگری، بوستان‌ها و پارک‌های مشهد تعطیل است.

سرهنگ امیدوار رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به بارندگی اخیر و آبگرفتگی معابر رانندگان از تردد در مسیر‌های منتهی به میدان جهاد، میدان جمهوری و میدان آزادی خودداری کنند.

محسن داوری فرماندار مشهد نیز درباره وضعیت پس از بارش سیل آسا مطرح کرد: با توجه به بارندگی‌های زیاد اخیر مشهد به خصوص سمت ارتفاعات بلوار نماز که باعث ورود رسوبات سرافرازان و نماز شد، الان تمام عوامل شهرداری و دیگر نهاد‌ها در حال تخلیه اب منطقه نماز هستند که به دنبال آن گل و لای آن جمع آوری شود.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان وارد شهر مشهد نشوند و ماشین‌های خود را بیرون نیاورند تا ما بتوانیم ترافیک داخل شهر را کنترل کنیم و همچنین گل و لای و رسوبات را جمع آوری کنیم.

کافی نیا ادامه داد: سقوط درخت و آب افتادگی منازل و معابر نیز از دیگر مواردی است که تا کنون به سازمان اعلام شده و آتش نشانان در حال عملیات هستند، اما آمار حوادث مرتبط با باران هنوز جمع بندی نشده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین