bato-adv
bato-adv

السالوادور میلیون‌ها دلار بیت‌کوین با انرژی زمین گرمایی استخراج کرد

السالوادور میلیون‌ها دلار بیت‌کوین با انرژی زمین گرمایی استخراج کرد
کشور السالوادور در میان بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین در سراسر جهان قرار دارد و بخشی از رمزارز خود را در طی سال‌های اخیر با استفاده از انرژی زمین گرمایی استخراج کرده است. البته این کشور تنها به استخراج بیت‌کوین وابسته نیست و اقدام به خرید این رمزارز هم در مقاطعی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

السالوادور استخراج بیت‌کوین را از سال ۲۰۲۱ شروع کرده و یک نیروگاه زمین گرمایی به این کار اختصاص داده است.

به گزارش دیجیاتو، کشور السالوادور در میان بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین در سراسر جهان قرار دارد و بخشی از رمزارز خود را در طی سال‌های اخیر با استفاده از انرژی زمین گرمایی استخراج کرده است. البته این کشور تنها به استخراج بیت‌کوین وابسته نیست و اقدام به خرید این رمزارز هم در مقاطعی کرده است.

السالوادور چند بیت‌کوین با انرژی زمین‌گرمایی به‌دست آورده‌است؟

کشور السالوادور عملیات استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی پاک زمین‌گرمایی را از سال ۲۰۲۱ شروع کرده است و طبق اعلام رسمی خود توانسته است تا به امروز، تعداد ۴۷۴ واحد از این رمزارز را استخراج کند؛ مقداری که با ارزش فعلی بیت‌کوین رقمی در حدود ۲۹ میلیون دلار می‌شود. آتشفشان تکاپا که تقریباً در مرکز السالوادور قرار گرفته؛ به‌منظور تأمین انرژی مورد نیاز، استفاده گردیده‌است. این آتشفشان با ارتفاع ۱۵۹۳ متر، فعلاً در مرحله فعالیت‌های دودخانی قرار دارد؛ در نتیجه گزینه مناسبی برای تأسیس ایستگاه‌های مولد ژئوترمال به‌شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که حدود ۱.۵ مگاوات برق از ظرفیت ۱۰۲ مگاواتی این نیروگاه پاک به فعالیت‌های مرتبط با استخراج رمزارز اختصاص یافته است که حدود ۳۰۰ ماینر را مورد پوشش قرار می‌دهد.

شایان‌ذکر است که السالوادور یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از انرژی‌های پاک و نوین محسوب‌می‌شود و سعی دارد تا حد زیادی وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی کاهش دهد. این کشور در سال ۲۰۲۱ اعلام‌کرد که از بیت‌کوین به‌عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پشتیبانی می‌کند و به اولین کشوری تبدیل شد که یک رمزارز را به‌عنوان ارز رایج در خاک خود به رسمیت می‌شناسد. از آن زمان تاکنون، دولت این کشور اقدامات متعددی را برای افزایش دارایی بیت‌کوین خود انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تأسیس نیروگاه زمین گرمایی برای تأمین انرژی مورد نیاز عملیات استخراج، اشاره نمود.

در زمان نوشته شدن این خبر السالوادور توانسته است مجموعاً ۵۷۵۰ واحد بیت‌کوین را در اختیار داشته‌باشد که ارزش حدودی آن به ۳۵۴ میلیون دلار می‌رسد. البته دولت این کشور به‌دلیل تصمیمات جنجالی خود با انتقادات شدیدی هم روبه‌رو است؛ به‌طوری که بانک جهانی اعتراض خود را به رسمیت شناختن بیت‌کوین توسط این کشور اعلام نموده‌است.

دولت السالوادور اعلام کرده است که در هر روز اقدام به خرید یک واحد بیت‌کوین می‌کند و مشخص نیست تا چه زمانی قصد دارد به این رویه خود ادامه دهد. رئیس‌جمهور فعلی این کشور در انتخابات اخیر دوباره موفق به پیروزی با اختلاف محسوسی با سایر رقبای خود شده است و انتظار می‌رود که سیاست‌های حامی رمزارز در این کشور حداقل تا چندین سال دیگر ادامه داشته‌باشد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv