bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۶۱۰۴

رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان شد؛ مسی «پول» کم آورد!

رونالدو پردرآمدترین ورزشکار جهان شد؛ مسی «پول» کم آورد!
ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان برای چهارمین بار در دوران حرفه‌ایش، در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال نشریه فوربس قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

در تازه‌ترین رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران سال نشریه معتبر «فوربس»، کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم النصر برای چهارمین بار در دوران حرفه‌ای وی، در صدر جای گرفت.

در این فهرست، جان رام، گلف‌باز مشهور اسپانیایی در رده دوم قرار دارد. رونالدو پس از انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان، به پردرآمدترین ورزشکار جهان بدل شد و فوربس نوشته است که مرد ۳۹ ساله پرتغالی، در مجموع حدود ۲۶۰ میلیون دلار درآمد دارد که بالاترین دستمزد دریافتی یک بازیکن فوتبال محسوب می‌شود.

به نوشته فوربس، درآمد‌های رونالدو از قِبل قرارداد به عنوان فوتبالیست ۲۰۰ و درآمد‌های غیرفوتبالی او ۶۰ میلیون دلار برآورد شده است. عمده درآمد غیرفوتبالی ستاره تیم ملی پرتغال از طریق تبلیغات برای برند‌های معتبر در صفحه اینستاگرامش به حساب بانکی او سرازیر شده است؛ صفحه‌ای که ۶۲۹ میلیون دنبال‌کننده دارد! رونالدو چهارشنبه هفته گذشته گفت که به‌رغم ورود به ۴۰ سالگی، همچنان قصد دارد تا در بالاترین سطح به فوتبال حرفه‌ای ادامه دهد.

نکته قابل توجه این فهرست این است که رونالدو و رام تنها ورزشکارانی هستند که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمد دارند. لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی اینترمیامی آمریکا در این فهرست در جایگاه سوم است. مرد آرژانتینی که به همراه آلبی‌سلسته قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد و هشت بار هم توپ طلا را تصاحب کرده است، به‌رغم کوچ به لیگ برتر آمریکا تنها ۱۳۵ میلیون دلار درآمد دارد! کاپیتان ۳۵ ساله آرژانتینی ۶۵ میلیون دلار درآمد فوتبالی دارد و ۷۰ میلیون دلار نیز از قبل قرارداد با شرکت‌های معتبری همچون آدیداس و اپل به جیب زده است.

لبرون جیمز، ستاره مطرح لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) با ۱۲۸ میلیون دلار سوم قرار دارد. یانیس آنتتوکومپو، دیگر ستاره NBA با ۱۱۱ میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفته است و کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن که در پایان فصل جاری از این تیم جدا می‌شود و به احتمال فراوان راهی تیم فوتبال رئال مادرید خواهد شد نیز با درآمدی معادل ۱۱۰ میلیون دلار به جایگاه ششم تنزل یافته است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین