bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۳۶۵۶۶
وزارت بهداشت:

الزام ثبت تمام موالید در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳

الزام ثبت تمام موالید در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳
معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، اعلام کرد: ثبت تمام موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها الزامی است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، اعلام کرد: ثبت تمام موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها الزامی است.

به گزارش تسنیم، معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، اعلام کرد: ثبت تمام موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها الزامی است.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به این که مقرر است عملکرد بیمارستان‌ها و پزشکان در اجرای بخشنامه‌های ابلاغی و خاستگاه خانواده‌ها درامر سزارین غیرضرور تقویمی و تبعات ناخواسته تحمیلی به حوزه سلامت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، ضروری است برنامه ریزی به منظور حضور تمام وقت کارشناس نظارت در اتاق عمل بیمارستان‌های دارای بلوک زایمان دارای افزایش آماری سزارین به منظور ثبت موالید مطابق با جدول مذکور انجام شود.

در این بخشنامه ضمن الزام ثبت کلیه موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در کلیه بیمارستان‌ها، بر گزارش هرگونه تحمیل شرایط غیرعادی به اتاق‌های عمل از جمله کنسلی سایر عمل‌های جراحی، فراخوان‌های نیروی انسانی، اشغال تخت‌های NICU و نیاز به تخت‌های مازاد، افزایش درخواست و نیاز به فرآورده‌های خونی، عوارض ناخواسته و مرگ و میر مادر و نوزاد، تصریح شده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین