bato-adv
bato-adv

تحویل اولین خودروی پرنده Xpeng به مشتریان در سال ۲۰۲۶

تحویل اولین خودروی پرنده Xpeng به مشتریان در سال ۲۰۲۶
خودرو پرنده Xpeng در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و درواقع یک خودرو غول‌پیکر است که درون آن یک پهپاد برقی دو نفره قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سازنده خودرو‌های الکتریکی چینی Xpeng یعنی AeroHT قصد دارد خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۶ به مشتریان تحویل دهد. این خودرو پرنده در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و درواقع یک خودرو غول‌پیکر است که درون آن یک پهپاد برقی با کابینی دو نفره قرار دارد. Xpeng می‌گوید که این خودرو درحال‌حاضر مراحل صدور گواهینامه از سوی رگولاتوری چین را می‌گذراند.

به گزارش دیجیاتو، رئیس شرکت Xpeng گفته است که خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۶ به مشتریان تحویل خواهد داد. این خودروی بزرگ دارای یک پهپاد برقی دو نفره است که در پشت آن قرار می‌گیرد. این پهپاد می‌تواند از خودرو اصلی جدا شود و افراد می‌توانند سوار آن بشوند و پرواز کنند.

شرکت چینی Xpeng اولین خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۶ تحویل مشتریان می‌دهد

تحویل خودرو پرنده Xpeng در سال ۲۰۲۶

«برایان گو»، رئیس مشترک Xpeng می‌گوید که این خودرو در سال جاری میلادی برای پیش‌خرید در دسترس خواهد بود و این شرکت امیدوار است این خودرو را در سال ۲۰۲۶ به خریداران تحویل دهد.

البته صاحبان این خودرو نمی‌توانند از پهپاد خود در مراکز شهری استفاده کنند. این شرکت با شهرداری مناطق خاصی صحبت کرده است تا پارک‌های مخصوص برای پرواز تدارک ببیند. درواقع دریافت تأییدیه‌های پرواز پهپاد‌ها ممکن است زمان تحویل این خودرو‌ها را به تعویق بیندازد.

شرکت چینی Xpeng اولین خودروی پرنده خود را در سال ۲۰۲۶ تحویل مشتریان می‌دهد

Xpeng اعلام کرده که خودروی پرنده آن درحال‌حاضر مراحل صدور گواهینامه را با رگولاتور هوانوردی چین می‌گذراند. پیش‌ازاین قرار بود این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۵ این خودرو پرنده را تحویل دهد. همچنین خریداران برای استفاده از پهپاد به مجوز خاصی برای پرواز نیاز نخواهند داشت. بااین‌حال اگر دامنه پرواز این پهپاد‌ها تا مناطق شهری گسترش پیدا کند، ممکن است نیاز به گواهینامه و مجوز مخصوص باشد.

پیش‌ازاین نیز شرکت Joby Aviation اعلام کرد که با دولت امارات متحده عربی به توافق رسیده است تا تاکسی‌های پرنده خود را از سال ۲۰۲۶ در دبی به پرواز درآورد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین