آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
3 صفحه

گیاهی که اندازه شیر گاو پروتئین دارد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد شاخه‌های گیاه بامبو سرشار از پروتئین بالا و از این منظر شبیه به شیر گاو است. این یافته‌ها می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و سرطان کمک کند.

مصرف زیاد بادام چه عوارضی دارد؟

اگرچه بادام یک آجیل سالم به حساب می‌آید، اما مصرف بیش از اندازه این آجیل می‌تواند عوارض به همراه داشته باشد. پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که در یک روز بیش از ۱۰-۱۵ بادام خورده نشود. اعتدال هنگام خوردن بادام و سایرآجیل‌ها کلید اصلی است.

چطور حافظه قوی‌تری داشته باشیم؟

در حالی که فراموش کردن برخی موارد یک امر طبیعی در زندگی روزمره است، با کمی تلاش می‌توانید از این اتفاق پیشگیری و حافظه خود را مدیریت کنید. مهارت‌ها و عاداتی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت توانایی خود در به خاطر سپردن اطلاعات آن‌ها را اتخاذ کنید.

کمبود این ویتامین سبب سفیدی مو می‌شود

کمبود بیوتین یا ویتامین B ۷ با درماتیت (التهاب پوستی)، ریزش مو و طاسی ارتباط دارد. به طور قطع تامین نیاز روزانه ویتامین B ۷ در پیشگیری از ریزش مو اثر دارد همچنین کمبود شدید نیاسین یا ویتامین B ۳ سبب بیماری پلاگر می‌شود. ورم‌ها، زخم‌های پوستی و ریزش مو از عوارض اصلی بیماری پلاگر به حساب می‌آید.

چطور در تعطیلات عید چاق نشویم؟

در ایام تعطیلات عید یا مهمان داریم یا به مهمانی می‌رویم. شیرینی و شکلات‌های خوشمزه وسوسه‌انگیز می‌شوند و نمی‌توانیم مقاومت کنیم. اما چگونه در تعطیلات عید چاق نشویم؟ در مهمانی‌ها چیزی نخوریم؟

این ویتامین مانع پوکی استخوان می‌شود

ویتامین C، علاوه بر نقش بنیادین در تولید کلاژن، به حفظ سلامت پوست، مفاصل و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می‌کند. توت‌فرنگی، انبه، لیمو، هندوانه، اسفناج، کلم، مرکبات و کیوی از جمله منابع غنی ویتامین C هستند. ادغام این میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به تقویت سلامت عمومی کمک کند.

خواص بی‌نظیر این میوه برای سلامتی

ویتامین C موجود در آلو برای توسعه استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، و دندان‌های کودکان ضروری است. این ویتامین همچنین به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می‌کند.

خواص بی‌نظیر این گیاه برای سلامتی کبد

بهبود عفونت‌های ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین درد‌های دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین درد‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی مزمن و تنظیم عملکرد سیستم عصبی از دیگر تاثیر‌های مثبت برگ‌بو است.

نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی چگونه است؟

باید طوری روی توالت فرنگی بنشینید که زانوهایتان بالاتر از لگن تان قرار گیرد. برای این منظور می‌توانید از یک چهارپایه‌ی کوتاه یا هر جسم صاف و ثابت دیگری کمک بگیرید و پا‌های خود را بر روی آن قرار دهید.

چگونه ریه های سالم تری داشته باشیم؟

«من به مراجعانم می‌گویم که کم کردن سیگار معمولا کارساز نیست و ترک کامل سیگار خیلی بهتر است. اگر سیگار می‌کشید، ۵۰ درصد احتمال دارد که بر اثر دود سیگار بمیرید، بنابراین ترک سیگار در هر زمانی می‌تواند مفید باشد.»

بوی بد دهان برای چیست؟

«بوی دهان می‌تواند ناشی از ریشه‌های باقیمانده در دهان، عفونت‌های دندانی، باقیمانده غذا بین پرز‌های زبان، وجود جرم روی سطح دندان و عفونت‌های قارچی باشد که برای رفع آن باید بهداشت دندانی را رعایت کرده و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند.»

۵ قانون اصلی که فیلسوفان «سگی» به ما می‌آموزند

ایده‌ی خرید خانه با قرض و بدهی و وام مسکن که این روز‌ها برای ما امری عادی است، برای فیلسوفان سگی کاملا بیهوده بود، چون شکل زیستن آن‌ها مانند مسافران کوچ‌گر بود. آرمان‌های آن‌ها از نوعی خودبسندگی شدید به نام اوتارکی (Autarky) حمایت میکرد، به معنای وابستگی اندک به شرایط بیرونی

(تصاویر) طراحی متفاوت یک «مدرسه» در سیستان و بلوچستان

ایدۀ معماران در طراحی این کانسپت این بوده که این ساختمان مدرسه بتواند به عنوان یک فضای فرهنگی، محیط ورزشی و حتی به عنوان یک نماد شهری نیز عمل کند. به همین جهت است که فرم ساختمان با الهام از چادر‌های عشایری طراحی شده تا نمایانگر فرهنگ منطقه باشد.

راهکار‌های کاهش کلسترول چیست؟

از دیدگاه تغذیه، بهترین راه برای کاهش کلسترول، کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس است. چربی اشباع شده را به کمتر از شش درصد کالری روزانه محدود کنید و میزان چربی ترانس مصرفی را به حداقل برسانید.