آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

براساس برآورد‌های مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت، پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی در چین، اپل صدرنشینی فروش در این بازار را از دست داد و حالا در جایگاه سوم قرار گرفته است.

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!

بین سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۲، مأموریت‌های «آپولو» (Apollo) در مجموع ۱۲ فضانورد را به سطح ماه فرستادند و همه این ماجرا پیش از انفجار فناوری مدرن بود. پس چرا به نظر می‌رسد تلاش‌های کنونی که در برنامه «آرتمیس» (Artemis) ناسا تجسم می‌یابند، تا این اندازه کند، متوقف و پیچیده هستند؟

کشف سیارکی که بچه ماه است!

منشأ سیارک کامو اولوا Kamo'oalewa که در سال ۲۰۱۶ کشف شد، چیزی شبیه یک راز است، اما ستاره‌شناسان معتقدند که ممکن است تکه‌ای از ماه باشد.

دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه

برنامه «آپولو» انسان‌ها را در سال ۱۹۶۹ روی ماه قرار داد، اما اکنون این پرسش در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته است که چرا از آن زمان دیگر انسان‌ها روی ماه فرود نیامده‌اند.

ساختار مغز زنان در طول قاعدگی واقعا تغییر می‌کند

تغییرات مداوم هورمون‌هایی که چرخه قاعدگی را هدایت می‌کنند، فقط بر آناتومی تولیدمثل تأثیر نمی‌گذارد، بلکه همچنین مغز را تغییر می‌دهند. دانشمندان برای اولین بار به شواهدی از تغییرات ساختاری مغز در طول قاعدگی دست یافتند.

ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است

ایلان ماسک، مالک شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، با قاطعیت علیه ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا موضع‌گیری کرد. این مخالفت همزمان با مطرح‌شدن لایحه‌ی جدید در کنگره آمریکا برای ممنوعیت اپلیکیشن چینی انجام شد.

اپل‌واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب

طبق شایعات جدید به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد تغییرات زیادی در لاین ساعت هوشمند خود در سال جاری میلادی انجام دهد. به طوریکه پیش بینی می‌شود اپل واچ آتی با طراحی جدید، ویژگی‌های نوین ردیابی سلامت و یک سیستم اتصال بند اصلاح شده، ارائه شود.

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

مطالعه جدید دکتر سیرا سولتر-هانت (Sierra Solter-Hunt) بر اساس تخمین‌های جدیدی است که نشان می‌دهد شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک در هر ساعت بیش از ۲۷۵۵ پوند (۱.۳ تن) از زباله‌های ماهواره‌های ارائه دهنده اینترنت بی‌سیم را در جو زمین می‌سوزاند و یک لایه فلزی از ذرات رسانا را در مدار ایجاد می‌کند.