آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
3 صفحه

سامسونگ وضعیت فوق العاده اعلام کرد!

نتایج مالی سامسونگ در سال ۲۰۲۳، مایوس کننده بود و درآمد این شرکت در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته، حدود ۵۱ میلیارد دلار بود که بر مبنای سالانه ۳.۸ درصد کاهش داشت و ۲.۲ درصد کمتر از پیش بینی اولیه تحلیلگران بود.

چرا آدم فضایی‌ها خودشان را به ما نشان نمی‌دهند؟

فرضیه‌های زیادی برای توضیح دادن این پرسش وجود دارند که چرا ستاره‌شناسان هیچ نشانه‌ای را مبنی بر وجود حیات بیگانه در مجموعه وسیعی از داده‌های نجومی جمع‌آوری‌شده در ۶۰ سال گذشته کشف نکرده‌اند. از جمله این فرضیه‌ها می‌توان به «پارادوکس فرمی» (Fermi Paradox)، «فرضیه باغ وحش» (Zoo Hypothesis) و «نظریه جنگل تاریک» (Dark Forest Theory) اشاره کرد.

این هوش مصنوعی مایکروسافت عکس‌ها را سخنگو می‌کند

کارشناسان مایکروسافت با پیش‌بینی نگرانی‌هایی که ممکن است مردم داشته باشند، گفتند: «VASA-۱ به منظور ایجاد محتوایی که برای گمراه کردن یا فریب استفاده می‌شود طراحی نشده است. با این حال، مانند سایر تکنیک‌های مشابه تولید محتوا، همچنان می‌توان از آن برای جعل هویت انسان‌ها سوء استفاده کرد».

آمریکا و جاسوسی جهانی

جهان امروز پر از پیچیدگی‌های اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی است؛ و این امر باعث شده کشور‌ها در حوزه بین الملل و دیپلماسی بسیار حواس جمع رفتار کنند. کشور‌های متخاصم از همدیگر جاسوسی می‌کنند؛ و این جاسوسی به صورت اعزام جاسوس دیگر منحصر نمانده بلکه ابزار‌های مختلفی سرویس‌های اطلاعاتی جهان ابداع شده است. یکی از این ابزار‌ها یا سلاح‌های ماهواره‌های ساکن در فضا است.

بزرگ‌ترین رایانه نورومورفیک جهان ساخته شد

شرکت اینتل بزرگ‌ترین رایانه نورومورفیک جهان موسوم به هالا پوینت (Hala Point) را ساخته است که از پردازنده نورومورفیک لویهی ۲ (Loihi ۲) قدرت می‌گیرد و ارتقای قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی خود به نام پوهویکی اسپرینگز (Pohoiki Springs) نشان می‌دهد.

کشف موجودی بزرگ‌تر از نهنگ!

نهنگ‌های آبی (Blue Wale) بزرگ‌ترین موجوداتی هستند که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند. آن‌ها با حداکثر طول نزدیک به ۳۰ متر و وزن نزدیک به ۲۰۰ تن، قهرمانان بی‌چون‌وچرای سنگین‌وزن در قلمرو حیوانات به‌شمار می‌آیند.

این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام

پس از هفته‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌ها، بالاخره TikTok Notes در دسترس کاربران منتخب اندروید و iOS قرار گرفت. برنامه جدید تیک‌تاک با ارائه یک فضای اختصاصی برای اشتراک‌گذاری عکس‌های ثابت، قصد دارد با اینستاگرام رقابت کند.

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

تولید گوشی ایرانی چند سالی است توجه‌ها را به خود جلب کرده است و وزیر ارتباطات در آخرین اظهاراتش درباره آن گفت: «سالیانه بیش از سه میلیارد دلار صرف واردات ۱۰ تا ۱۴ میلیون دستگاه گوشی می‌شود، اما این امکان برای ما وجود دارد که بتوان تولیداتی در این بخش داشته باشیم و البته لازم است که این تولیدات در فضای رقابتی انجام شود تا محصول بهتر و متناسب با سلیقه مردم تولید و عرضه شود.»

(عکس) رضوانی، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

رضوانی موتورز یک کمپانی طراحی و تولید خودرو‌های سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا در آمریکاست. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودرو‌های سوپر اسپرت که قبلاً با آستون مارتین و فراری کار می‌کرد، تأسیس شد.

(عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد

موشک کروز Kh-۶۹ در حقیقت نسخه نسل پنجم موشک کروز Kh-۵۹ MK ۲ است که طبق اطلاعات به‎ دست آمده توسط اوکراینی‎‌ها، برد آن افزایش یافته‌است. همانطور که می‌‎دانید برد نسخه صادراتی این موشک ۲۹۰ کیلومتر بوده که اوکراینی‎‌ها مدعی شده‌‎اند در حمله به نیروگاه تریپیل، موشک‎‌های کروز Kh-۶۹ از فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتر پرتاب شده بودند.