آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

سوغات منشی ناصرالدین‌شاه برای تهرانی‌ها

شاید خیلی‌ها با شنیدن نام «پیچ امین‌الدوله»، تصویر یکی از خیابان‌ها و گذرگاه‌های تهران را در ذهنشان مرور کنند، اما این هم یک گونه گیاهی نسبتاً ناشناخته است که نمونه آن در بسیاری از باغ‌ها و بوستان‌های پایتخت دیده می‌شود.

خبر مهم هواشناسی استان فارس

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: از بعدازظهر امروز تا فردا شاهد افزایش سرعت باد در بسیاری از نقاط استان به ویژه مناطق شرقی استان خواهیم بود.

(تصاویر) بهار برفیِ زاگرس

از آزادراه شیراز اصفهان عبور می‌کنید سمت چپ جاده کوه‌های برفی سر به فلک کشیده زاگرس در ارتفاغات برم فیروز و رُنج سپیدان چشم نوازی می‌کند.

وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اظهارات و دیدگاه‌هایِ مقامات رسمیِ فراجا صرفا از وبگاه خبرگزاری پلیس برای عمومِ هموطنان منتشر خواهد شد و تولید محتوا در قالب ویدئو، استوری، پادکست، متن و ... توسط برخی افراد به نقل از فرماندهان و مدیران فراجا مورد تایید نمی‌باشد.

سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت

روز جمعه ٣١ فروردین، مجید راهب، تولیدکننده اولین گلاب بهداشتی ایران، پس از طی یک دوره بیماری ریوی و کهولت سن، در ۸۵ سالگی در کاشان درگذشت.

تاثیر صبحانه نخوردن و صبحانه ناسالم خوردن

آن چه محققان را شگفت زده ساخت این بود که دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خوردند به اندازه دانش آموزانی که صبحانه ناسالم می‌خوردند انگیزه و پیشرفت تحصیلی پایینی داشتند. این نشان می‌دهد که خوردن یک صبحانه ناسالم می‌تواند به اندازه نخوردن صبحانه انگیزه و موفقیت را مختل کند.

(ویدئو) کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که ۲۰۲ میلیون سال قبل وجود داشت

‌تصور کنید در ساحل قدم می‌زنید و پای‌تان به استخوانی گیر کند که ۲۰۲ میلیون سال پیش بخشی از آرواره یک موجود ماقبل تاریخ بوده است. این اتفاق برای پل دو لا سل، جستجوگر فسیل افتاد. پل در سال ۲۰۱۶ هنگامی که با همسرش در ساحل قدم می‌زد، یک استخوان متعلق به آرواره یک موجود دریایی خزنده را در ساحلی در سامرست، جنوب انگلستان، کشف کرد. چهار سال بعد یک پدر و دختر استخوان دیگری را در ساحل «بلو انکر» حدود ده کیلومتر دورتر از کشف استخوان قبلی پیدا کردند. دانشمندان می‌گویند این دو استخوان متعلق به دو دایناسور از راسته ایکتیوسور»ها هستند. ایکتیوسور که به لاتین به معنی ماهی خزنده است، دایناسور‌های آبزی بودند. دانشمندان گمان می‌کنند این استخوان‌ها مربوط به گونه‌ای از ایکتیوسور‌ها است که بزرگترین موجوداتی بوده‌اند که بر روی کره زمین زیسته‌اند. این نوع از ایکتیوسور‌ها ۲۵ متر طول داشتند، یعنی طویل‌تر از نهنگ آبی و دو اتوبوس پشت سر هم.