bato-adv

گوگل پیکسل 7 پرو؛ مشخصات کامل و قیمت

گوگل پیکسل 7 پرو؛ مشخصات کامل و قیمت
گوگل سرانجام گوشی های سری پیکسل 7 را معرفی کرد که در این میان نسخه Google Pixel 7 Pro نقش پرچمدار را بازی می کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱

فرارو- گوگل، غول فناوری جهان، اخیراً از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود یعنی سری Pixel ۷ رونمایی کرد. این سری شامل دو مدل Pixel ۷ و Pixel ۷ Pro است که نسخه پرو مدل پرچمدار محسوب می‌شود.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، شرکت گوگل، اما در مورد Google Pixel ۷ Pro ادعا‌های زیادی را مطرح کرده است. این شرکت می‌گوید گوگل پیکسل ۷ پرو نه تنها بهترین گوشی تاکنون این شرکت است بلکه بهترین گوشی هوشمندی است که یک فرد می‌تواند در اختیار داشته باشد.

همین امر ما را به این فکر انداخت که چه چیز این دستگاه می‌تواند آنقدر عالی باشد که گوگل را به مطرح کردن چنین ادعایی واداشته است. بر همین اساس در ادامه یک بررسی جامع از این گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا خود شما قضاوت کنید که این ادعای گوگل تا چه حد می‌تواند با واقعیت منطبق باشد.

قیمت Google Pixel ۷ Pro

بیایید قبل از هر چیز با قیمت این گوشی هوشمند بحث خود را شروع کنیم. این گوشی در حال حاضر برای پیش خرید در دسترس کاربران قرار دارد و از تاریخ ۲۱ مهرماه نیز عرضه مستقیم آن آغاز خواهد شد. قیمت این مدل از ۸۹۹ دلار / ۸۴۹ پوند / ۱۲۹۹ دلار استرالیا شروع می‌شود که ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را برای شما به ارمغان می‌آورد، و البته این کمتر از قیمت پرچم‌دار‌های رقیبی است که اخیراً روانه بازار شده اند.

برای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی، شما باید ۹۹۹ دلار / ۹۴۹ پوند / ۱۴۴۹ دلار استرالیا و برای ۵۱۲ گیگابایت ۱۰۹۹ دلار / ۱۵۹۹ دلار استرالیا پرداخت نمایید. توجه داشته باشید تمامی مدل‌ها دارای ۱۲ گیگابایت رم هستند و شارژر ۳۰ واتی USB-C در جعبه تلفن همراه وجود ندارد.

طراحی Google Pixel ۷ Pro

واقعیت این است که Google Pixel ۷ Pro از طراحی متمایز در دنیای گوشی برخوردار است، به خصوص اگر با خانواده گوشی‌های پیکسل ۶ و جدیدتر آشنا نباشید. این گوشی از یک نوار دوربین در پشت را که در اصل یک بند فلزی روی سطح شیشه است، برخوردار است.

این نوار، چون یکنواخت و متقارن است، طبیعی‌تر از یک ماژول دوربین به نظر می‌رسد. در این نوار دو دریچه برای قرار گرفتن دوربین‌های دستگاه وجود دارد که دو لنز در یک دریچه و یک لنز زوم نیز در دریچه دیگر قرار دارد.

یک پورت USB-C و مجموعه‌ای از بلندگو‌های بزرگ در پایین گوشی وجود دارد. در جلو یک دوربین کوچک با سوراخ پانچ و یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش وجود دارد. این دوربین می‌تواند وظایف کامل تشخیص چهره را برای بازگشایی قفل انجام دهد، که یک افزوده خوب نسبت به Pixel ۶ Pro است.

صفحه نمایش Google Pixel ۷ Pro

گوگل پیکسل ۷ پرو از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی که روشنایی حداکثر تا ۱۵۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این روشنایی البته بیشتر از آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس که هر دو روشنایی ۲۰۰۰ نیت دارند، نیست، اما باز هم یک روشنایی عالی محسوب می‌شود. مانند گوشی اپل، صفحه نمایش گوگل یک LTPO OLED است که می‌تواند تا ۱۲۰ هرتز را به روز کند.

همچنین دارای یک حالت همیشه روشن است که ظاهر خوبی دارد و نباید بیش از حد باتری را خالی کند. صفحه نمایش بسیار واضح و رنگارنگ است و تصویر دوربین در منظره یاب عالی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش این گوشی بسیار بزرگ است و حاشیه‌های آن به اندازه‌ای باریک است که در کناره‌ها ناپدید می‌شود. این پنل با Corning Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود که در برابر آسیب بسیار مقاوم است. همچنین شیشه و پشت آن دارای گواهینامه IP۶۸ در برابر نفوذ آب است.

دوربین‌های Google Pixel ۷ Pro

تنظیمات دوربین این گوشی شامل ماژول‌های تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی عریض، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۴۸ مگاپیکسلی است. با توجه به این مشخصات باید گوگل پیکسل ۷ پرو را در زمینه دوربین یک گوشی متوسط ارزیابی کرد، زیرا نه طول زوم گلکسی اس ۲۲ اولترا را دارد و نه فوکوس آیفون ۱۴ پرو.

اما گوگل به جای این مشخصات، بر روی قدرت پردازش تمرکز کرده است. ویژگی زوم، فوکوس ماکرو و حالت پرتره همه به طور چشمگیری توسط تراشه جدید Tensor G۲ بهبود یافته است. گوگل همچنین به Pixel ۷ Pro این امکان را می‌دهد که عکس‌ها را در کتابخانه Google Photos شما اصلاح کند، حتی اگر آن‌ها را با Pixel ۷ Pro نگرفته باشید.

دوربین سلفی نیز یک لنز ۱۰.۸ مگاپیکسلی ۲۱ میلیمتری اولتراواید است که آن هم عملکرد متوسطی دارد. هر دو دوربین‌های پشت و جلو از کیفیت فیلمبرداری ۴K و تا ۶۰ فریم بر ثاینه پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات نرم افزاری Google Pixel ۷ Pro

پیکسل ۷ پرو با اندروید ۱۳، آخرین سیستم عامل گوگل، عرضه خواهد شد. این بدان معناست که گزینه‌های سفارشی و ویژگی‌های پیشرفته زیادی خواهید داشت داشت. برای مثال، به جای دکمه‌های لمسی روی صفحه، ویژگی‌های استاندارد Google مانند کنترل‌های اشاره‌ای برای حرکت در رابط را دریافت خواهید کرد.

گوگل همچنین نرم‌افزاری را به تماس‌های تلفنی اضافه کرده که وقتی با پیکسل ۷ پرو صحبت می‌کنید، به لطف هوشمندی گوگل، صدای تماس‌گیرندگان شما بسیار با کیفیت خواهد بود.

در واقع، گوگل به جای اضافه کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری که می‌توانید با آن بازی کنید، نرم‌افزار را در پس‌زمینه قرار می‌دهد تا گوشی را به روش‌های بی‌شماری بهبود بخشد. حتی اگر این مشخصات از گوشی‌های رقیب بالاتر به نظر نرسد، گوگل به شدت به نرم‌افزار متکی است تا ادعای خود را مبنی بر اینکه Pixel ۷ Pro بهترین تلفنی است که می‌توانید بخرید، ثابت کند.

باتری Google Pixel ۷ Pro

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوگل پیکسل ۷ پرو بزرگ است، اما بزرگترین باتری موجود در بازار نیست. گوگل ادعا می‌کند که از ۲۴ ساعت استفاده معمولی فراتر خواهد رفت، که با انتظاراتی که این روز‌ها صنعت تعیین کرده است، برابری می‌کند.

گوگل می‌گوید باتری این گوشی در حالت Extreme Battery Saver تا ۷۲ ساعت دوام می‌آورد. اما ما هنوز جزئیات زیادی درباره این قابلیت جدید در اختیار نداریم و به نظر می‌رسد تا زمانی که نتایج تست‌های رسمی بیرون نیاید، خیلی نمی‌توانیم روی این ادعا‌ها حساب باز کنیم.

شاید این قابلیت نیز به مانند قابلیتی باشد که قبلاً سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی باتری معرفی کرده بود، اما اگر چنین باشد چندان کاربرد عملی در استفاده‌های روزمره ندارد، زیرا به شدت کارکرد یک گوشی هوشمند را محدود می‌کند و حتی در بسیاری موارد گوشی را غیر قابل استفاده می‌کند.

این باتری همچین با یک سیستم شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌شود که البته در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های امروزی بسیار نا امید کننده است.

برچسب ها: گوگل پیکسل
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین