bato-adv

هزینه تولید آیفون 14 چقدر است؟

هزینه تولید آیفون 14 چقدر است؟
برآوردهای اخیر نشان می دهد که هزینه تولید گوشی های جدید آیفون 14 حدود 20 درصد بیشتر از آیفون 13 است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱

فرارو- روزنامه Nikkei Asia اخیراً فاش کرد که قیمت قطعات جدیدترین آیفون‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید. هزینه تولید آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۰۱ دلار است که افزایش بسیار زیادی نسبت به قیمت ۴۶۱ دلاری نسخه قبلی خود دارد و دلیل اصلی آن تراشه A۱۶ Bionic است که به تنهایی ۱۱۰ دلار قیمت دارد.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، این روزنامه در گزارش جدید خود نوشت؛ قیمت مدل پرو مکس از زمان معرفی این مدل در سال ۲۰۱۸ بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار متغیر بوده است. این روزنامه اقتصادی این فرض منطقی را مطرح کرد که اگر اپل در هزینه‌های تولید دچار مشکل شده باشد در حالی که قیمت‌های ایالات متحده را تغییر نداده است، احتمالاً این شرکت از نظر سود نیز دچار مشکل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت تراشه A۱۶ Bionic حدود ۲.۴ برابر بیشتر از A۱۵ قبلی است که در دو مدل غیر پرو یعنی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس نیز موجود است.

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت، سنسور‌های CMOS جدید سونی است که اندازه آن‌ها ۳۰ درصد بزرگتر است، اما ۵۰ درصد گرانتر است و به قیمت اولیه ۱۵ دلار در اختیار اپل قرار گرفته است. اپل همچنین صفحه نمایش‌های خود را از Samsung Display تهیه می‌کند، معامله‌ای که چندین سال است ادامه دارد.

هزینه

قطعات دستگاه‌های آیفون ۱۴ از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تقریباً یک سوم هزینه کل را به خود اختصاص می‌دهند و در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته اند.

کره جنوبی دومین تامین کننده بزرگ قطعات برای تلفن‌های اپل است که آن هم شاهد افزایش قیمت‌ها بوده است. به همین دلیل اپل در حال توسعه بخش‌های پشتیبانی خود برای تولید قطعات گوشی‌های هوشمند است.

این تلاش غول کوپرتینویی برای محدود کردن وابستگی به بازار آسیا، سهم چین را نیز تحت تأثیر قرار داده است. گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد که نه تنها تولید قطعات، بلکه روند مونتاژ نیز در حال انتقال به خارج از چین است. این تغییر رویه به این معنی است که در آینده نزدیک احتمالا بازار‌های متنوع تری به فرآیند تأمین قطعات اپل اضافه شوند.

همچنین قانون جدیدی که اخیراً دولت ایالات متحده برای حمایت از تولید تراشه‌ها در داخل این کشور به تصویب رسانده، شاید مسیر تأمین قطعات اپل را بیش از پیش به ایالات متحده محدود سازد.

هزینه تولید آیفون 14

با این همه، این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند حفظ قیمت‌های فعلی را برای گوشی‌های آیفون تضمین کند به همین دلیل افزایش قیمت این گوشی‌ها حداقل برای سری آیفون ۱۵ دور از انتظار نیست.

این موضوع نگرانی دیگری را نیز در پی دارد، افزایش هزینه‌های تولید ممکن است اپل را از انجام به روز رسانی‌های قابل توجه در آیفون‌های خود منصرف سازد و ما این را حداقل در سری آیفون ۱۴ شاهد بودیم که دو مدل استاندارد و پلاس، تقریباً هیچ تفاوتی با نمونه‌های مشابه خود در سری ۱۳ نداشتند.

این امر می‌تواند بر جذابیت گوشی‌های آیفون در میان طرفداران خود اثر منفی بگذارد. باید دید که اپل برای عبور از این مسئله چه راه‌هایی را در پیش خواهد گرفت.

برچسب ها: آیفون 14
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین