bato-adv
bato-adv

کشف قدیمی‌ترین شواهد تأیید شده از دوقلوزایی

کشف قدیمی‌ترین شواهد تأیید شده از دوقلوزایی
این استخوان‌ها، نخستین شواهد تأیید شده از دوقلوزایی در حدود هشت هزار سال قبل را نشان می‌دهند؛ مادر احتمالا زایمان بسیار سختی داشته است و جان خود را در هنگام زایمان از دست داده است. یکی از قل‌ها در رحم مادر باقی مانده و نوزاد دیگر نیز مرده بدنیا آمده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

باستان‌شناسان روس و کانادایی در اکتشافات خود در سیبری، بقایای اسکلت یک زن جوان با قدمت هفت تا هشت هزار ساله را کشف کرده‌اند که نخستین شواهد تأیید شده از دوقلوزایی و مرگ در هنگام زایمان را در اختیار محققان قرار می‌دهد.

باستان‌شناسان در تحقیقات اکتشافی خود، سال ۱۹۹۷ گورستانی موسوم به لوکوموتیو را در جنوب سیبری شناسایی کردند.

این گورستان هنوز بطور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است، اما تاکنون ۱۰۱ جسد متعلق به هفت تا هشت هزار سال قبل اغلب مربوط به شکارچیان سیبری در این قبرستان کشف شده است.

«آنجلا لیورز» از باستان‌شناس دانشگاه ساسکاچوان کانادا در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت که استخوان‌های کشف شده در این گورستان را مجددا مورد بازبینی قرار دهد؛ در این تحقیقات، بقایای اسکلت یک مادر کشف شد که در هنگام زایمان فرزندان دوقلوی خود، جانش را از دست داده بود.

به گفته «لیورز»، این استخوان‌ها، نخستین شواهد تأیید شده از دوقلوزایی در حدود هشت هزار سال قبل را نشان می‌دهند؛ مادر احتمالا زایمان بسیار سختی داشته است و جان خود را در هنگام زایمان از دست داده است. یکی از قل‌ها در رحم مادر باقی مانده و نوزاد دیگر نیز مرده بدنیا آمده است.

نتایج این کشف در مجله Antiquity منتشر شده است.

برچسب ها: دوقلوزایی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین