bato-adv

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی
این روزها تصور زندگی بدون لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، مایکروویو و ... برای ما غیرممکن است و هر کدام از آنها به جزء ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

این روز‌ها تصور زندگی بدون لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، مایکروویو و ... برای ما غیرممکن است و هر کدام از آن‌ها به جزء ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند.

این روز‌ها تصور زندگی بدون لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، مایکروویو و ... برای ما غیرممکن است و هر کدام از آن‌ها به جزء ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند. علاوه بر این بالا رفتن قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر موجب شده تا مردم بیش از پیش به فکر مراقبت از آن‌ها بیفتند. به منظور حفظ کارایی و کیفیت لوازم خانگی نباید آن‌ها را به حال خود رها کرد و باید به طور منظم به آن‌ها رسیدگی نمود. صرف وقت و تلاش برای نگهداری لوازم آشپزخانه گران قیمت به افزایش کارایی و طول عمر آن‌ها منجر خواهد شد. چند ترفند ساده برای افزایش طول عمر لوازم خانگی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

یخچال و فریز
به گزارش راهنماتو، یخچال و فریزر را می‌توان انقلابی‌ترین لوازم خانگی مدرن دانست و خرابی آن یکی از بزرگترین بلا‌هایی است که ممکن است در هر خانه‌ای رخ دهد. اگر یخچال شما خراب شود، با تعداد زیادی مواد غذایی روبرو خواهید شد که اگر به دادشان نرسید، چاره‌ای جز دور ریختن آن‌ها نخواهید داشت. کویل‌های کندانسور پشت یخچال خود را مرتبا تمیز کنید. کویل‌ها مهم‌ترین اجزاء یخچال هستند که فرآیند خنک شدن را کنترل می‌کنند. اگر این قطعات کثیف شوند، ناچارند برای تنظیم دمای یخچال بیشتر کار کنند. تمیز نکردن کویل‌ها به مدت طولانی فرسوده شدن آن‌ها و کاهش طول عمر یخچال را به دنبال خواهد داشت.

پر کردن بیش از حد یخچال با مواد غذایی یکی دیگر از مواردی است که موجب آسیب رسیدن به آن می‌شود. این کار سیستم جریان هوای یخچال را مسدود می‌کند و یخچال را مجبور به کار کردن بیشتر می‌کند. در نهایت کمپرسور یخچال فرسوده شده و در سیستم خنک کننده آن اختلال ایجاد می‌شود.

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

ماشین لباسشویی
ماشین لباسشویی از شگفتی‌های عصر مدرن است که با برعهده گرفتن کار سخت و طاقت فرسای شستشوی لباس‌ها زندگی ما را متحول کرده است. ماشین لباسشویی کار سنگینی را بر عهده دارد؛ از این رو برخورد صحیح با آن اهمیت زیادی دارد. پر کردن دیگ ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت با ایجاد بار زیاد بر روی مکانیسم چرخش آن، مواردی مانند شکستگی، کاهش کیفیت شستشو و باقی ماندن لکه‌های مواد شوینده و آلودگی بر روی لباس‌ها را به دنبال دارد.

خرابی سوئیچ درب یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است که در اثر محکم بستن درب آن اتفاق می‌افتد. سعی کنید همیشه به آرامی درب ماشین لباسشویی را ببندید تا از بروز این اتفاق جلوگیری شود. استفاده بیش از حد از مواد شوینده یکی دیگر از موارد رایجی است که ماشین لباسشویی را دچار آسیب می‌کند و طول عمر آن را کاهش می‌دهد. با گذر زمان و استفاده مکرر از ماشین لباسشویی، آلودگی‌های مختلفی در آن ایجاد می‌شود که علاوه بر آلودگی لباس ها، کاهش عملکرد دستگاه را به دنبال خواهد داشت. می‌توانید هر چند وقت یکبار مقداری جوش شیرین و سرکه را در یک لیوان آب بریزید و دستگاه را بدون هیچ لباسی برای یک سیکل شستشو به حالت عادی تنظیم کنید. این کار موجب از بین رفتن جرم‌های ماشین لباسشویی خواهد شد.

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

ماشین ظرفشویی
خرید ماشین ظرفشویی یک سرمایه گذاری بزرگ است که شما را از شستن روزانه ظروف غذا نجات می‌دهد؛ بنابراین مراقبت از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است تصور کنید که ماشین ظرفشویی در هر چرخه شستشو داخل خود را نیز تمیز می‌کند. اما باید بدانید که معمولا پس از مدتی ضایعات مواد غذایی و مواد شوینده در داخل ماشین ظرفشویی رسوب کرده و منجر به کاهش کارایی و طول عمر آن خواهند شد؛ بنابراین سعی کنید از تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود غافل نشوید. ظروف را پیش از قرار دادن در ماشین ظرفشویی تمیز کنید. این کار به تمیز شدن بهتر ظروف و جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه شما کمک می‌کند. هر ماه با مقداری سرکه و جوش شیرین، یک چرخه‌ی شستشوی طولانی را روی گرمترین دمای آب انجام دهید تا قسمت داخلی دستگاه شما بخوبی تمیز شود.

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

مایکروویو
مایکروویو را می‌توان یکی از پرکاربردترین ابداعات برای زندگی مدرن دانست که به عنوان یک دستیار به آشپزی ما سرعت می‌بخشد. یک مایکروویو خوب می‌تواند بیش از ده سال عمر کند؛ به شرطی که بخوبی از آن نگهداری شود. کثیف شدن مایکروویو علاوه بر مسائل بهداشتی، خطراتی را نیز به دنبال خواهد داشت. وجود ذرات غذای باقیمانده درون مایکروویو در هنگام گرم شدن مجدد آن می‌توانند موجب آتش گرفتن، شکستن و آسیب رسیدن به مایکروویو شوند. سعی کنید پس از هر بار استفاده از مایکروویو درون آن را بخوبی تمیز کنید. این کار از خشک شدن و چسبیدن مواد غذایی به دیواره‌های دستگاه جلوگیری می‌کند.

محکم بستن درب مایکروویو یکی دیگر از مواردی است که آن را دچار آسیب می‌کند و منجر به شکسته شدن درب آن خواهد شد. درب آسیب دیده معمولا به طور کامل بسته نمی‌شود و مایکروویو را مجبور می‌کند برای گرم کردن غذا بیشتر کار کند. همین موضوع باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد.

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

برچسب ها: لوازم خانگی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین