bato-adv

بلیط تهران – مشهد کمیاب شد

بلیط تهران – مشهد کمیاب شد
تعطیلی روز ۲۶ آذر می‌تواند فرصت خوبی برای سفر زیارتی به مشهد باشد. در مسیر تهران – مشهد ظرفیت بلیط اتوبوس برای آن روز‌ها از الان تکمیل شده است و شرایط برای خرید بلیط قطار و هواپیما تعریفی ندارد
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

فرارو- پیش‌فروش بلیط قطار برای آذر امسال از دوشنبه ۲۳ آبان آغاز شد اما در کمتر از یک روز ظرفیت صندلی‌ها در اغلب مسیر‌های پرتردد به‌اتمام رسید.

به گزارش فرارو؛ به‌عنوان مثال برای مسافری که تعطیلی روز ۲۶ آذر را بابت سفر زیارتی به مشهد زیرنظر گرفته، شرایط به‌شکلی است که از الان ظرفیت ۷۰ درصد قطار‌های روز پنجشنبه ۲۳ آذر تکمیل شده است. در همان برهه که به‌خاطر مناسبت مذهبی که در پیش است، فرصت خوبی برای سفر به مشهد محسوب می‌شود، وضعیت بلیط هواپیما در مسیر تهران – مشهد تفاوت زیادی با قطار ندارد و ظرفیت ۸۰ درصد پرواز‌ها تمام شده است. شرایط برای خرید بلیط اتوبوس هم تعریفی ندارد و تقریبا شانسی برای خرید بلیط در مسیر تهران – مشهد دیده نمی‌شود.

بلیط قطار تهران – مشهد

بلیط قطار تهران – مشهد بابت روز پنجشنبه ۲۳ آذر یعنی سه روز قبل از سالروز شهادت حضرت زهرا برای ۲۳ قطار مختلف پیش‌فروش شده است. از این تعداد، ظرفیت مسافران ۱۵ قطار فقط یک روز بعد از آغاز پیش‌فروش بلیط تکمیل شده است.

قیمت بلیط قطار تهران – مشهد دست‌کم ۲۰۰ هزار تومان است و این پول را شرکت رجا به‌خاطر قطار‌های اتوبوسی دریافت می‌کند. آنطرف گران‌ترین بلیط قطار تهران – مشهد از طرف شرکت نورالرضا معادل ۷۹۲ هزار تومان درنظر گرفته شده که نسبت به نرخ مصوب بلیط هواپیما در این مسیر ۴۰ درصد کمتر است.

خرید بلیط قطار تهران – مشهد برای روز جمعه ۲۴ آذر تفاوت زیادی با شرایط روز پنجشنبه ندارد و الان از ۲۳ قطاری که براساس تقویم آن روز آماده حرکت به مشهد می‌شوند، ظرفیت مسافران در ۱۰ قطار تکمیل شده و ظرفیت مسافران هشت قطار دیگر به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

خرید بلیط برگشت یعنی در مسیر مشهد – تهران تقریبا به‌همان اندازه مسیر رفت مکافات دارد. مسافری را تصور کنید که برای تعطیلات ماه آینده به مشهد رفته و مثلا برای عصر یکشنبه ۲۶ آذر دنبال خرید بلیط قطار است. به‌جز یک قطار، از همین الان ظرفیت قطار‌های روز یکشنبه ۲۶ آذر در مسیر مشهد – تهران تکمیل شده است.

بلیط هواپیما تهران – مشهد

بلیط هواپیما تهران – مشهد دست‌کم یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان فروخته می‌شود. رقمی که هواپیمایی‌هایی داخلی مثل آسمان، ماهان و ... دریافت می‌کنند و نرخ رسمی ایرلاین‌ها در این مسیر به‌حساب می‌آید. اما معضل اصلی همان مشکل همیشگی است. یعنی قحطی بلیط هواپیما.

بلیط هواپیما تهران – مشهد به‌عنوان مثال در روز پنجشنبه ۲۳ آذر از طریق شش هواپیمایی و درقالب ۱۱ پرواز مختلف عرضه شده که از همین الان ظرفیت مسافران در ۹ پرواز به اتمام رسیده است. موقع نگارش این مطلب کمتر از ۱۰ صندلی خالی برای پرواز قشم‌ایر باقی مانده است و خرید بلیط پرواز آن روز هواپیمایی ماهان به‌اسم پرواز بیزینس بیشتر از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد.

خرید بلیط هواپیما در مسیر برگشت یعنی تهران – مشهد هم کار راحتی نیست. طوریکه از هشت پروازی که فعلا برای آن روز درنظر گرفتند، امکان خرید بلیط در چهار پرواز وجود ندارد و ظرفیت صندلی‌های باقی‌مانده دوتا از پرواز‌های دیگر آن روز به کمتر از ۱۰ صندلی رسیده است.

بلیط اتوبوس تهران – مشهد

قیمت بلیط اتوبوس تهران – مشهد تفاوت زیادی با بلیط قطار در این مسیر ندارد، اما نسبت به نرخ مصوب هواپیما حدود یک میلیون کمتر است. قیمت بلیط اتوبوس تهران – مشهد از اردیبهشت امسال به حدود ۳۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و الان هم شرکت‌های معروفی مثل سیروسفر با همین نرخ اقدام به‌فروش بلیط اتوبوس در این مسیر می‌کنند.

خرید بلیط اتوبوس تهران – مشهد البته تاحدودی زیادی نسبت به بلیط قطار و هواپیما در این مسیر دشوارتر است. به‌عنوان مثال روز پنجشنبه ۲۳ آذر فقط یک گزینه دردسترس زائرانی که مسیر زمینی را برای سفر به مشهد انتخاب کردند، وجود دارد که خب ظرفیت همین اتوبوس هم تکمیل شده است.

بلیط اتوبوس تهران – مشهد برای روز جمعه ۲۴ آذر از طرف سیروسفر درحالی عرضه شده که فعلا شانسی برای خرید آن وجود ندارد. روز یکشنبه ۲۶ آذر هم یعنی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا شانسی برای خرید بلیط اتوبوس تهران – مشهد وجود ندارد، اما اوضاع برای مسافری که از مشهد قصد برگشت به تهران را دارند، بهتر است و می‌شود با ۳۱۷ هزار تومان بلیط اتوبوس‌های ۲۵ نفره مشهد – تهران را رزرو کرد.

برچسب ها: قیمت بلیط قطار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
سال های اخیر تو فصل سرما قطار زیاد بود اما حالا باید با قیمت گرون و کمبود شدید قطار اگر شد بریم مشهد!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
چندماهه بليط تهران مشهد خبري نيست
يكماه پيش رفتم مشهد با بدبختي بليط تهيه كردم اونم با هواپيماي ٥٠ نفره مزخرف برگشتشو كه نگو اشغالتر از مزخرف با هواپيمايي كارون كه بارمون با پرواز بعدي رسيد سه ساعت الاف شديم تو فرودگاه!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین