bato-adv
تحقیق جدید:

شایعه‌سازی در محل کار می‌تواند برای کارمندان و کارفرمایان مفید باشد!

شایعه‌سازی در محل کار می‌تواند برای کارمندان و کارفرمایان مفید باشد!
براساس یک تحقیق جدید، شایعه‌پراکنی در محل کار می‌تواند احتمال جابه‌جایی کارکنان را کاهش دهد و به‌طور بالقوه باعث بهبود اثربخشی شرکت شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲

محققان در این مطالعه ضمن بررسی تحقیقات قبلی، نظرسنجی را بین ۳۳۸ کارمند حوزه بهداشتی کره جنوبی در مورد نکات مثبت و منفی شایعات محل کار برگزار کردند. به گفته آن‌ها، این تحقیق نشان می‌دهد که وقتی مردم با دید مثبت در مورد مدیریت یا سازمان خود صحبت می‌کنند، شایعات ارزشمندتر تلقی می‌شوند. در واقع کارکنانی که در نظر سنجی شرکت کردند، علاقه بیشتری به اطلاعاتی نشان داده‌اند که می‌توانند از آن‌ها برای ارتقاء یا حفظ وضعیت سازمانی خود استفاده کنند.

به گزارش دیجیاتو، «جین‌هی مون»، دانشجوی دکترا دانشکده مدیریت دانشگاه بینگهمتون که این مطالعه را با تیمی از محققان دیگر انجام داده می‌گوید:

«سازمان‌ها باید از تأثیر شایعات مثبت آگاه باشند، زیرا جابه‌جایی کارکنان می‌تواند عامل بسیار مهمی در تعیین موفقیت یک سازمان باشد. برای مشارکت کارکنان در روند انتشار شایعات مثبت، سازمان باید رفتار خوبی با کارکنان خود داشته باشد و از این موضوع آگاه باشد که رفتار آن‌ها می‌تواند اهمیت کارمندانشان را نشان دهد.»

علاوه بر این، دانشمندان ادعا کرده‌اند که هیچ رابطه‌ای بین شایعات منفی و وجود قدرت اجباری در محل کار وجود ندارد:

«انتظار داشتیم افرادی که در شایعات منفی شرکت می‌کنند، بخواهند قدرت یا کنترل‌گری خود را نشان دهند، اما چنین نتیجه‌ای به دست نیاوردیم. با این حال، متوجه شدیم که مردم برای این نوع شایعات به‌عنوان اطلاعات ارزشی قائل نیستند و از آن‌ها فقط به‌عنوان شکایت یاد می‌کنند.».

اما یکی از مفیدترین جنبه‌های تحقیق این است که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از شایعات مثبت، شانس جابه‌جایی داوطلبانه کارمندان خود را کاهش دهند. به گفته محققین این رویکرد باعث می‌شود تا احساسات منفی کارمندان نسبت به شرکت و محل کار شما کاهش پیدا کند و در دراز مدت کمک بیشتری خواهد کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین