bato-adv
کد خبر: ۷۱۵۷۴۹

اتحادیه اروپا: به راهکار دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران متعهدیم

اتحادیه اروپا: به راهکار دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران متعهدیم
نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار همکاری ایران با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای قرائت کرد.

به گزارش فارس، این نشست فصلی برای بررسی موضوع راستی‌آزمایی و نظارت‌های آژانس در ایران ذیل قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت برگزار می‌شود.

نماینده اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا به عنوان یک اولویت امنیتی کلیدی به سرمایه‌گذاری‌های دیپلماتیک و سیاسی برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد ادامه خواهد داد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد اتحادیه اروپا به راهکار دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران متعهد است.

او تصریح کرد: «در جهت این هدف، اتحادیه اروپا همچنان به راهکار دیپلماتیک در خصوص مسئله هسته‌ای ایران پایبند است و از همه کشور‌ها می‌خواهد از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.»

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید کشور‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود در خصوص جبران کردن آثار این خروج عمل نکرده‌اند.

کشور‌های اروپایی، علی‌رغم این، با نادیده گرفتن خروج آمریکا از برجام، ایران را به عدم عمل به تعهداتش در این توافق متهم می‌کنند.

در بیانیه اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام ادعا شد: «ما متاسفیم که ایران تصمیم‌های لازم را برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود ذیل توافق برجام-که اتحادیه اروپا به آن متعهد است-نگرفته است.»

نماینده اتحادیه اروپا علاوه بر این در انتهای بیانیه خود «همکاری کامل و به موقع» ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «کاملاً حیاتی» توصیف کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین