bato-adv

صادرات ترکیه به ایران به رشد رسید

صادرات ترکیه به ایران به رشد رسید
صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، مواجه شده و به ۵۸۰ میلیون دلار رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

اداره آمار ترکیه از رشد ۲۳ درصدی صادرات این کشور به ایران در دوماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد و کل تجارت دو کشور در این دوره را ۹۳۰ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران طی دو ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد بیش از یک‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۳۰ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۹۱۹ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۵۸۰ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۴۶۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات ترکیه از ایران در دوماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۲۲ درصدی مواجه شده و به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۴۵۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

این در حالی است که کل واردات ترکیه در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۵۴ میلیارد دلار رسیده است. صادرات ترکیه در همین دوره ۸ درصد رشد داشته و به ۴۱ میلیارد دلار بالغ شده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین