bato-adv

حراج سکه در مرکز مبادله؛ بهترین پیشنهاد برای برنده‌شدن

حراج سکه در مرکز مبادله؛ بهترین پیشنهاد برای برنده‌شدن
سکه تمام در مرکز مبادله معمولا تا ۱۵ درصد زیر نرخ روز بازار حراج می‌شود
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

فرارو- حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا همزمان با روز‌های پایانی فروردین امسال ازسرگرفته می‌شود. با برگزاری حراج هفته آینده در مرکز مبادله، شاهد دهمین عرضه سکه بهار آزادی هستیم و آنطور که روابط عمومی مرکز مبادله اعلام کرده، متقاضیان جدید نیز فرصت ثبت‌نام و شرکت در حراج را خواهند داشت. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد ظرف ۹ مرحله قبلی معمولا قیمت سکه در مرکز مبادله تا ۱۵ درصد زیر قیمت روز بازار تعیین شده و حالا با فرض ثابت‌بودن قیمت‌ها تا زمان دهمین حراج، احتمالا با ارائه پیشنهادی در محدوده ۳۷ میلیون، شانس برنده شدن در حراج بالا می‌رود.

حراج سکه در مرکز مبادله آغاز می‌شود

حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، برای اولین‌بار در سال جاری از هفته آینده آغاز می‌شود. بعد از برگزاری ۹ جلسه حراج سکه طلا در سال گذشته و تخصیص انواع سکه‌های بهار آزادی در این حراج‌ها به متقاضیان، قرار است از هفته آینده حراج گسترده انواع سکه بهار آزادی از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران انجام شود.

حراج سکه در سال جاری مثل ۹ مرتبه قبلی از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد و، چون هنوز چندوچون این اتفاق مشخص نشده، قرار است اطلاعات تکمیلی درباره این حراج‌ها از طریق همین سامانه اطلاع رسانی شود.

حراج سکه در سال جدید برای تمام متقاضیان جدید امکان‌پذیر است و آن‌هایی که خواستار حضور در حراج هستند، باید از طریق همین سامانه مرحله ثبت‌نام و احراز هویت را پشت‌سر بگذارند.

حراج سکه در مرکز مبادله؛ بهترین پیشنهاد برای برنده‌شدنجزییات دهمین حراج سکه از طریق سامانه مرکز مبادله اعلام خواهد شد

قیمت سکه در مرکز مبادله چطور تعیین می‌شود؟

قیمت سکه در مرکز مبادله ارز و طلا معمولا تا ۱۵ درصد زیر قیمت روز بازار تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال همزمان با آخرین حراج سکه در مرکز مبادله که روز شنبه ۲۶ اسفند پارسال انجام شده، ربع‌سکه بهار آزادی، نیم‌سکه بهار آزادی و سکه تمام به‌ترتیب ۱۱، ۱۳ و ۸.۵ درصد کمتر از بازار حراج شدند.

قیمت سکه تمام در آخرین حراج مرکز مبادله ارز و طلا به شکل متوسط ۳۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان به ثبت رسید درحالی که آن روز خرید سکه از بازار ۳۷ میلیون و ۸۵۹ هزار تومان هزینه داشته است.

سکه تمام با این اوصاف سه میلیون و ۲۸۴ هزار تومان یعنی تقریبا ۸.۵ درصد کمتر از بازار آزاد حراج شده و این عدد برای نیم‌سکه به ۱۳ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، آن روز از مجموع چهار هزار و ۱۰۸ قطعه نیم‌سکه بهار آزادی که به‌فروش رسیده، شاهد ثبت رقمی معادل ۱۹ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان بودیم.

نیم‌سکه با این حال آن روز در بازار آزاد ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان قیمت داشت و برنده‌های آن روز حراج، حدود سه میلیون زیر قیمت بازار بابت برنده‌شدن در حراج خرج کردند.

ربع‌سکه بهار آزادی هم که همزمان با آخرین حراج سکه در مرکز مبادله، به‌طور متوسط ۱۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان قیمت پیدا کرد، در بازار آزاد ۱۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان به خریداران پیشنهاد می‌شد. یعنی قیمت ربع‌سکه در مرکز مبادله روز ۲۶ اسفند حدود ۱۱ درصد زیر قیمت بازار بوده است.

قیمت سکه در اولین حراج مرکز مبادله در سال جدید چقدر خواهد بود؟

حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا برای نخستین مرتبه در سال جاری از هفته پایانی فروردین آغاز می‌شود و با فرض ثابت بودن قیمت‌های بازار تا آن موقع، احتمالا با ارائه پیشنهاد‌هایی در بازه ۳۷ میلیون، شانس برنده شدن سکه تمام در حراج وجود دارد.

قیمت سکه تمام در بازار فعلا نیمه کانال ۴۱ میلیون معامله می‌شود و با کسر ۱۰ درصد از قیمت سکه در بازار، می‌توانیم با بازه احتمالی قیمت سکه در مرکز مبادله روبرو شویم. یعنی تقریبا ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی در بازار امروز ۲۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان به‌ثبت رسید و پیشنهادی‌هایی در محدوده ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، شانس برنده‌شدن نیم‌سکه در مرکز مبادله را پیدا می‌کند. ربع‌سکه بهار آزادی هم در بازار آزاد ۱۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان به‌شکل تکفروشی فروخته می‌شود و احتمالا با ارائه پیشنهادی نزدیک ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، می‌شود چشم‌انتظار برنده شدن ربع‌سکه در حراج مرکز مبادله را داشته باشیم.

قیمت سکه در آخرین حراج مرکز مبادله ارز و طلا (۱۴۰۲/۱۲/۲۶)

انواع سکه

متوسط قیمت مرکز مبادله

متوسط قیمت بازار آزاد

سکه تمام

34 میلیون و 575 هزار تومان

37 میلیون و 859 هزار تومان

نیم‌سکه

19 میلیون و 529 هزار تومان

22 میلیون و 560 هزار تومان

ربع‌سکه

12 میلیون و 281 هزار تومان

13 میلیون و 840 هزار تومان

برچسب ها: حراج سکه
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین