bato-adv
کد خبر: ۷۲۴۳۴۶
دیگر لازم نیست درگیر محاسبه دنگ‌تان شوید

بلوبانک سامان در نسخه سوم خود از سرویس «دنگ» رونمایی کرد

بلوبانک سامان در نسخه سوم خود از سرویس «دنگ» رونمایی کرد
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

برای همه‌ی ما پیش می‌آید که در سفر، در دورهمی‌های بیرون از خانه، خرید جمعی هدیه و... یک نفر را انتخاب کنیم که به جای همه حساب کند و بعد بقیه سهم خودشان را به او بپردازند. بچه‌های امروزی بهش می‌گویند کارهای دنگی‌ دونگی. حساب‌وکتاب کردن سهم آدم‌های شریک خرج، پیگیری پرداخت‌ها و اصلا اعلام مقدار سهم‌ها به هر نفر کار سختی است و برای همین است که می‌شود روی مادرخرج حساب ویژه‌ای در زندگی هم باز کرد.

از سوی دیگر اما خیلی وقت‌ها به جز کسی که به عنوان مادرخرج انتخاب کردیم، بقیه هم خرج‌هایی می‌کنند که محاسبات را پیچیده و زمان‌بر می‌کند.

بلو، برای این چالش‌ها راهکاری ارائه داده که می‌شود این مسئولیت را که سر نخواستنش دعواست با آغوش باز پذیرفت و قبول کرد. «دُنگ» فیچر جدید بلو است که در ادامه، پرنیا کاملیان یکی از مدیران محصول بلو در مورد آن توضیح می‌دهد.

«ما همیشه بخشی از توسعه‌ محصول را بر اساس نیاز مشتری در نظر می‌گیریم، نقاط درد مشتری را پیدا می‌کنیم و برایش راه‌حل توسعه می‌دهیم. قبل از شروع ارائه‌ این فیچر هم پرسشنامه‌هایی طراحی کردیم و از مشتری خواستیم با پاسخ‌دادن به سوالات آن، ما را در شفاف ‌کردن نیازش همراهی کند. ما فهمیدیم که پرداخت دنگ، حساب‌وکتاب کردن سهم و دنگ افراد در مواردی که مشارکت مالی می‌کنند برایشان، دغدغه‌ای پاسخ ‌داده ‌نشده است. سختی این کار باعث می‌شود که گاهی حتی آدم‌ها برای پس‌گرفتن دنگ اقدامی نکنند.»

امروزه، نیاز آدم‌ها تنها به اپلیکیشن‌های بانکی که صرفا تراکنش‌هایشان را آنلاین و بدون مراجعه به شعبه بانک انجام دهد محدود نمی‌شود. کاملیان توضیح می‌دهد: «ما در بلو می‌خواهیم چیزی بیشتر از یک بانک سنتی باشیم و همواره قدم‌هایمان را به همین سمت برمی‌داریم. مثلا اندیشه کرده‌ایم که مشتری در بلو، تجربه‌ متفاوتی از مراودات و تراکنش‌های مالی با دیگر افراد داشته باشد. در این سرویس کسی که خرجی کرده و اصطلاحا مادرخرج باشد یا فردی که در این خرج شریک باشد، می‌تواند از بین تراکنش‌هایش در بلو تراکنشی را اضافه و افرادی را به آن اضافه کند، یا اساسا گروهی بسازد و افراد را به آن دعوت کند، سهم‌شان را مشخص کند تا هر فرد سهم خودش را پرداخت کند. در واقع دیگر لازم نیست به دیگران پیام بدهید،‌ در شبکه‌های پیام‌رسان گروه ایجاد کنید، شماره کارت بفرستید، پیگیری کنید و …. همین که برای افراد تراکنش مشخص کرده باشید کافی است؛ هر کس با انجام تراکنش مخصوص به خودش دنگش را می‌پردازد و قابل مشاهده و پیگیری است. البته این امکان وجود دارد که به شکل دستی هم تراکنشی را به تراکنش‌های گروهی که زده‌اید اضافه کنید و برایش عنوانی تعریف کنید.»

برای استفاده از امکان جدید دُنگ این مراحل را باید طی کنید:

  • روی دکمه «دُنگ» بزنید.
  • یک گروه ایجاد کنید.
  • یک یا چند نفر مادرخرج می‌توانند خرجی که کرده‌اند را مشخص کرده و سهم هر شخص را به او اختصاص بدهند.
  • این قابلیت وجود دارد که شخصی غیر از مادرخرج گروه را ایجاد کند و سپس مادرخرج را مشخص کند.
  • بعد از ساخته شدن گروه، با استفاده از مخاطبین یا با استفاده از لینک دعوت افرادی که مد نظر دارید را اضافه کنید.
  • نکته‌ مهم این است که همه افراد باید در بلو حساب داشته باشند. برای استفاده از امکان دنگ بلو، نیازی به کارت فیزیکی نیست و فقط داشتن یک حساب بلو کافی است. برای همین حتی اگر کسی هنوز حساب بلو ندارد، می‌تواند ظرف کمتر از یک ربع در بلو حساب باز کند و از این امکان بهره ببرد.
  • در پایان، وقتی همه دنگ‌ها پرداخت شد و دیگر طلب و بدهی از کسی وجود نداشت می‌توان گروه را بست و یا آن را ترک کرد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو