bato-adv
bato-adv

افزایش قطعات چینی در گوشی جدید هواوی

افزایش قطعات چینی در گوشی جدید هواوی
تجزیه و بررسی جدیدترین گوشی رده بالای هواوی نشان داد در ساخت آن، قطعات چینی بیشتری از جمله یک تراشه ذخیره‌سازی حافظه فلش جدید و یک پردازنده بهبود بکار رفته که به پیشرفت چین در مسیر خودکفایی فناوری اشاره دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

شرکت تعمیر فناوری آنلاین «آی فیکس ایت» و شرکت «تِک سرچ اینترنشنال»، بنا به درخواست هواوی، به موشکافی گوشی «پورا ۷۰ پرو» هواوی پرداختند و یک تراشه حافظه ناند مشاهده کردند که احتمالا توسط واحد «های سیلیکون» هواوی طراحی شده است. همچنین در ساخت این گوشی، از قطعات متعدد دیگر ساخت شرکت‌های چینی، استفاده شده است.

به گزارش رویترز، بازگشت پیروزمندانه هواوی به بازار گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت پس از چهار سال تحریم‌های آمریکا، توجه رقبا و سیاستمداران آمریکایی را جلب کرده و به نمادی از اختلافات تجاری فزاینده آمریکا و چین و تلاش چین برای خودکفایی فناوری، تبدیل شده است.

این شرکت‌ها همچنین دریافتند که گوشی‌های «پورا ۷۰» به یک چیپست پردازنده پیشرفته ساخت هواوی به نام Kirin ۹۰۱۰ مجهز هستند که احتمالا تنها یک مدل بهبود یافته از تراشه‌های پیشرفته ساخت چین است که در سری «میت ۶۰» هواوی استفاده شده اند.

شهرام مختاری، تکنسین اصلی «آی فیکس ایت» در این باره گفت: در حالی که نمی‌توانیم درصد دقیقی ارائه کنیم، اما می‌توان گفت که استفاده از قطعات داخلی زیاد است و قطعا بالاتر از «میت ۶۰» است.

هواوی چهار مدل گوشی هوشمند «پورا ۷۰» را در اواخر آوریل عرضه کرد و این سری به سرعت به فروش رفت. تحلیلگران می‌گویند که هواوی، احتمالا سهم بیشتری از بازار را از شرکت آمریکایی اپل خواهد گرفت و همزمان، سیاستگذاران در واشنگتن، کارآمدی محدودیت‌های آمریکا علیه این غول تجهیزات مخابراتی را زیر سوال می‌برند.

تجزیه و تحلیل قبلی توسط شرکت‌های مانند «تِک اینسایتس» از «میت ۶۰» که در اوت سال گذشته معرفی شد، نشان داد که این گوشی، از تراشه‌های حافظه DRAM و ناند ساخت شرکت «اس کی هاینیکس» کره جنوبی استفاده می‌کند. این شرکت کره‌ای در آن زمان اعلام کرد دیگر با هواوی معامله نمی‌کند و تحلیلگران گفتند که این تراشه ها، احتمالا قبلا انبار شده بودند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین