bato-adv
bato-adv

امنیت تلگرام از واتس‌اپ و سیگنال بیشتر است؟!

امنیت تلگرام از واتس‌اپ و سیگنال بیشتر است؟!
«پاول دورف» به مواردی از جمله پروتکل رمزگذاری سیگنال و واتس‌اپ اشاره کرده که توسعه آن توسط دولت آمریکا تأمین مالی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام با انتشار یک پست جدید در کانال شخصی خود، به برتری این سرویس در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت نسبت به رقبای خود مانند سیگنال و واتس‌اپ پرداخته است.

به گزارش دیجیاتو، دورف در ابتدای پست خود، به مطلبی اشاره کرده که توسط «جک دورسی»، بنیانگذار توییتر به اشتراک گذاشته است و در آن گفته شده که رهبران فعلی اپلیکیشن پیام‌رسان ظاهراً «امن» سیگنال، فعالانی هستند که وزارت امور خارجه ایالات متحده برای اهداف سیاسی خارجی خود از آن‌ها کمک می‌گیرند.

افشاگری مدیرعامل تلگرام درمورد پروتکل رمزگذاری سایر پیام‌رسان‌ها

مدیرعامل تلگرام از امنیت بالاتر این پیام‌رسان نسبت به واتس‌اپ و سیگنال می‌گوید

او می‌گوید دولت آمریکا ۳ میلیون دلار برای ساخت فناوری رمزگذاری سیگنال هزینه کرده است و اکنون واتس‌اپ، فیسبوک، Google Messages و حتی اسکایپ از همین سیستم استفاده می‌کنند. به گفته او، شرکت‌های فناوری ایالات متحده اجازه ندارند تا پروتکل‌های رمزنگاری خود را بدون دخالت دولت ایجاد کنند.

دورف که ماه گذشته گفته بود تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز ۱ میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد، همچنین ادعا کرده که برخی افراد به او گفته‌اند که در دادگاه یا رسانه‌ها، از پیام‌های خصوصی سیگنال آن‌ها علیه خودشان استفاده شده است.

بنیانگذار تلگرام در حمایت از پلتفرم خود، می‌گوید که سیگنال برخلاف تلگرام، به محققان اجازه نمی‌دهد تا اطمینان پیدا کنند که کد GitHub آن‌ها همان کدی است که در سیگنال اجرا می‌شود. همچنین سیگنال از ارائه بیلد‌های قابل تکرار (Reproducible Builds) برای iOS خودداری می‌کند. او همچنین می‌گوید که واتس‌اپ کد‌های برنامه خود را منتشر نمی‌کند که این امر باعث می‌شود تمام ادعا‌های مربوط به «حریم خصوصی» آن‌ها با شک و تردید همراه باشد.

دورف در نهایت می‌گوید تلگرام تنها سرویس پیام‌رسانی محبوبی است که به همه اجازه می‌دهد تا اطمینان پیدا کنند که کد مورداستفاده در برنامه آن، همان کد منتشرشده در Github است. او می‌گوید که قابلیت Secret Chat تلگرام امنیت بسیار بالایی برای کاربران به همراه دارد و این امنیت کاملاً قابل احراز است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین