bato-adv

منظور: مجلس یک ریال هم بار مالیاتی را افزایش نداد

منظور: مجلس یک ریال هم بار مالیاتی را افزایش نداد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:۷۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال قبل وصول شد که پیش بینی ما این است که امسال این عدد با اتفاقات جدیدی که رخ می‌دهد به ۹۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

داوود منظور اظهار داشت: بار مالیاتی سال ۱۴۰۳ نسبت به ۳ سال گذشته سبک‌تر است، زیرا برخی معافیت‌هایی که در سال‌های گذشته وجود داشت حذف شده است، اما باید به این نکته توجه کرد که فشاری به مودیان مالیاتی وارد نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و هیات رئیسه و نمایندگان، گفت: خدا را شاکرم که بخش دوم بودجه را در مهلت قانونی که مقرر بود تدوین کردیم البته ما اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را از همان روز‌های نخست سال بر اساس مصوبات بخش اول شروع کردیم و جداولی که در بخش دوم بودجه آمده به ما کمک می‌کند تا تکالیف را مطابق با سهم بندی‌ها توزیع کنیم.

وی ادامه داد: بخش دوم بودجه بر اساس خط مشی‌هایی که در قسمت نخست تصویب شده تدوین شده است. ما جداول را بر اساس ارقام کلانی که در سقف‌های هزینه‌ای و درآمدی تدوین شده تنظیم کردیم البته این اقدام تجربه جدیدی برای سازمان برنامه و بودجه بود.

منظور درباره برخی نگرانی‌های نمایندگان در خصوص مالیات، تصریح کرد: بار مالیاتی سال ۱۴۰۳ نسبت به ۳ سال گذشته سبک‌تر است، زیرا برخی معافیت‌هایی که در سال‌های گذشته وجود داشت حذف شده است، اما باید به این نکته توجه کرد که فشاری به مودیان مالیاتی وارد نمی‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، افزود: ۷۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال قبل وصول شد که پیش بینی ما این است که امسال این عدد با اتفاقات جدیدی که رخ می‌دهد به ۹۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که با توجه به همه موضوعات رشد ۳۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی بسیار معمول است.

مجلس یک ریال هم بار مالیاتی را افزایش نداد

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، با بیان اینکه درآمد‌های دولت در جدول ۵ حدود ۱۴۸۵ همت بود که ما این عدد را به ۱۵۸۵ همت رساندیم البته ما درآمد‌ها را افزایش ندادیم بلکه محاسبات به گونه‌ای بود که این عدد افزایش یافت. ما یک ریال بار مالیاتی در مجلس اضافه نکردیم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین